رئیس کل دادگستری مازندران: قضاوت باید مبتنی بر اصول صحیح و بر پایه دلیل ومدرک انجام شود

14:19 - 06 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۵۷۲۴۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان مازندران با بیان اینکه قضاوت باید مبتنی بر اصول صحیح و برپایه دلیل ومدرک انجام شود، گفت: توقع اصحاب پرونده، رسیدگی با دقت وتوجه به مستندات و دلایل ومدارک است.

خبرگزاری میزان- در مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری مازندران، حمیدرضا احمدی لاشکی به عنوان رئیس جدید دادگستری سوادکوه شمالی معرفی و از خدمات اکبر عمونیا قدردانی شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری در این مراسم با اشاره به آیات و روایات مختلف در خصوص اهمیت عدل وانصاف اظهار کرد: اگر درزمینه‌های مختلف رعایت عدالت و انصاف نشود، حقوق مردم به شکل های مختلف تضییع می شود. در این میان نقش قضات در احقاق حق و برقراری عدالت بسیار مهم است؛ قضات درپرونده‌های مختلف و در رسیدگی‌ها احقاق حق ، اجرای عدالت ودستگیری از مظلوم را مدنظر قرار دهند.

وی با بیان اینکه قضاوت باید مبتنی بر اصول صحیح و برپایه دلیل ومدرک انجام شود، تصریح کرد: توقع اصحاب پرونده، رسیدگی با دقت وتوجه به مستندات و دلایل ومدارک است، بر این اساس باید در جهت رعایت عدالت و برقراری انصاف به دور از شتابزدگی وبی دقتی درپرونده‌ها دقت لازم صورت گیرد تا با صدور آراء محکم ومستدل شاهد رضایتمندی مردم باشیم.

رئیس کل دادگستری استان مازندران، تکریم مراجعان و خوش رفتاری با مردم را مورد توجه وتاکید قرار داد وگفت: در روایات مختلف برخوش اخلاقی و رفتار نیکو با مردم تاکید شده و آن را موجب طول عمر وآبادانی ذکر کرده اند؛ رئیس قوه قضاییه نیز همواره براین موضوع تاکید کرده اند باتوجه به اهمیت موضوع همه ما باید از فرصت خدمت به مردم نهایت استفاده را داشته و قدردان این نعمت باشیم و در تمام بخش های دادگستری استان، تکریم مردم و حسن خلق ورفتار با مراجعان رعایت شود.

وی افزود: در سند تحول قضایی نیز که در دوره تحول و تعالی، با قوت و اهتمام بیشتری، پیگیری می شود، بر مقوله تکریم ارباب رجوع تاکید ویژه شده است و یکی از سرفصل های مهم آن رعایت کرامت ارباب رجوع است و توقع ما این است همکاران قضایی و اداری با حفظ روحیه جهادی، تمام تلاش خود را در جهت تسریع در رسیدگی‌ها و تکریم مراجعان به کار گیرند.

در بخش بند پی شرقی بابل درمراسم تودیع ومعارفه با حضور علیزاده نیکو معاون قضایی ورئیس توسعه حل اختلاف استان مازندران، جعفرزاده به عنوان رئیس جدید بخش بند پی شرقی معرفی و از زحمات و خدمات شیخ الاسلامی، رئیس پیشین این حوزه قضایی تقدیر شد.

بیشتر بخوانید:

بخشنامه دادستان کل کشور درباره نحوه رسیدگی به پرونده‌ متهمان اغتشاشات اخیر ابلاغ شد

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *