مسکو: نشت نورد استریم در منطقه تحت کنترل اطلاعات آمریکا رخ داده است

11:49 - 07 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۵۷۹۰۴
وزارت خارجه روسیه می‌گوید که نشت در خط لوله نورد استریم در منطقه تحت کنترل اطلاعات آمریکا روی داده است.

خبرگزاری میزان – وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که نشت در خط لوله گازی «نورد استریم» در منطقه تحت کنترل اطلاعات آمریکا روی داده است.

در همین حال رئیس کمیته انرژی دومای روسیه گزارش داد: تعمیر خطوط گاز نورد استریم ممکن است بیش از نیم سال طول بکشد.

به گزارش «ریانووستی»، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: واشنگتن باید پاسخ دهد که آیا تهدیدات علیه نورد استریم را اجرا کرده است یا خیر.

به گفته وی، تهدیدی از سوی «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در مورد نورد استریم وجود داشته و تلاش‌های سرویس مطبوعاتی کاخ سفید برای توجیه خود رقت انگیز است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز پنجشنبه گفت، اظهارات «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه هیچ طرفی از حوادث نورد استریم سود نمی‌برد، مضحک و دروغ است.

«زاخارووا» افزود: سالهاست که آمریکا با تمام امکانات با این پروژه مبارزه کرده است و بنابراین، وقتی بلینکن می‌گوید که نابودی این پروژه به نفع کسی نیست، این مضحک است. این یک دروغ است.

روسیه که پس از اعمال تحریم‌های غرب صادرات گاز به اروپا را کاهش داده، می‎گوید که احتمال خرابکاری وجود دارد و نشت گاز امنیت انرژی این قاره را تضعیف می‌کند.

زلزله‌شناسان در دانمارک و سوئد، گفته‎اند که دو انفجار قوی را در روز دوشنبه در مجاورت محل نشت گاز ثبت کرده‌اند.

همچنین «آنتونی بلینکن»، در واکنش به این موضوع گفته که گزارش‌های اولیه از آسیب به خط لوله نورد استریم نشان می‌دهد که ممکن است این حادثه نتیجه خرابکاری باشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *