رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: آرامش مرزها خط قرمز مردم و مسئولان است

15:41 - 07 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۵۸۰۶۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: مردم فهیم کشور مانند همیشه با حضور خود در میدان دفاع از انقلاب نشان دادند که پاسدار آرمان ها و ارزش های شهدا و امام شهدا هستند و آرامش مرزها و ناموس ایرانی خط قرمز آنها و مسئولان است.

خبرگزاری میزان- مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور ایثارگران و خانواده های معظم شهداء و جانبازان در دادگستری آذربایجان غربی برگزار شد.

ناصر عتباتی در این مراسم با تقدیر از اقدامات اخیر قرارگاه پر افتخار حمزه سید الشهدای استان در حمله به مقر گروهک‌های ضد انقلاب که بازدارندگی و تاثیر گذاری خاصی از اقدامات سران فتنه داشت گفت: این اقدام غیور مردان سپاه پاسداران انقلاب به دشمن نشان دادند که اگر بخواهند در مقابل ارزش های انقلاب و دین ما بایستند مردم و نیروهای مسلح ما تمام دنیای آنان را ویران خواهند کرد.

وی در ادامه به حرکت خود جوش ملت ایران در راهپیمایی بعد از نماز جمعه و در اجتماع عظیم رسول الله و همچنین تشییع پیکر پاک شهید امنیت سید عباس فاطمی در دفاع از انقلاب اشاره کرد وگفت: مردم فهیم کشور مانند همیشه با حضور خود در میدان دفاع از انقلاب نشان دادند که پاسدار آرمان ها و ارزش های شهداء و امام شهدا هستند و آرامش مرزها و ناموس ایرانی خط قرمز آنها و مسئولان است.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با بیان خبر خوش از شناسایی و دستگیری لیدرها و سران اغتشاشگران چند روز اخیر از قضات استان خواست تا با یک درک صحیح از شرایط استان برخورد های لازم و قاطع را در چارچوب قانون با عوامل این اغتشاشها داشته باشند.

وی خطاب به حاضران در این مراسم که جزء ایثارگران و خانواده های معظم شهداء و جانبازان بودند گفت: افتخار می کنیم که دستگاه قضایی استان چنین نیروهایی در سنگر احقاق حق دارد و اعتقاد ما بر این است که دفاع مقدس در استان آذربایجان غربی هنوز در جریان است و وجود شما برای تشکیلات قضایی و هر مجموعه ای مغتنم است و شما یادگاران دفاع مقدس هستید که هنوز این روح ایثار در جای جای تشکیلات قضایی خود را نشان می دهد و شما الگوی ما هستید که با نگاه به شما ایثار، فداکاری و خدمت صادقانه و بی منت به مردم را سرلوحه کار خود قرار می دهیم.

عتباتی در پایان اظهار کرد: دستگاه قضایی در کنار همه مجموعه های تولید کننده امنیت، پاسدار نظام و ارزشهای انقلاب هست و تمام توان خود را در پاسداری از ارزشهای شهداء و امام شهداء با پیروی محض از ولایت فقیه بکار می برد.

سردار ارجمندفر فرمانده قرارگاه حمزه سید الشهدا استان که به عنوان مهمان و سخنران ویژه در این مراسم حضور داشت نیز با اشاره به دوران دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس و جنگی که به ایران تحمیل شد در دنیا بی نظیرترین جنگی بود که یک کشوری که تازه انقلاب کرده به آن تحمیل شده، جنگی که در آن ۳۵ کشور از جبهه دشمن پشتیبانی می کردند ولی با ایمان به خدا و پیروی از ولایت فقیه نصرت و پیروزی برای رزمندگان اسلام حاصل شد و دشمنان شکست سختی خوردند.

وی افزود: از آغاز انقلاب دشمن و استکبار به عظمت انقلاب پی بردند و منافع خود را در خطر دیدند و فراتر از این، ابرقدرتهای جهان، قدرت خود را در خطر دیدند و پی بردند که با وجود این انقلاب مظلوم بر ظالم تسلط پیدا خواهد کرد، از این رو از همان ابتدای انقلاب تمام تلاش خود را برای شکست انقلاب بکار بردند از حادثه طبس و کودتای نوژه گرفته تا اقدامات خرابکارانه احزاب و گروهک های ضد انقلاب و در آخر تحمیل جنگ که به حمد و قوه الهی ناکام ماندند.

سردار ارجمندفر در ادامه اظهار کرد: در طول تاریخ کشور عزیزمان دو دوران ذلت و عزت داشتیم، در دوران ذلت که بعد از جنگ جهانی دوم بود کشور در تصرف سه کشور انگلیس، شوروی و آمریکا بود و در این دوران بیش از دو سوم از خاک کشور را از دست دادیم و ۹ میلیون نفر از هم وطنان ما به دست اشغالگران کشته شدند ولی بعد از انقلاب اسلامی که دوران عزت کشور بود تنها دویست هزار شهید تقدیم انقلاب شد و حتی یک وجب از خاک مقدس کشورمان به دست دشمن نیفتاد و این عزت و پیروزی جزء با توکل به خدا و تابعیت از ولایت بدست نمی آمد.

فرمانده قرارگاه حمزه سید الشهدا استان آذربایجان غربی افزود: درسی که دفاع مقدس به مردم و مدیران داد و انقلاب را جاودانه کرد این بود که خود محور نباشند و یدواحد و یدالله باشند و به ریسمان خدا چنگ بزنند و پراکنده نشوند تا نصرت الهی شامل حالشان شود و آنموقع لذت پیروزی را خواهند چشید.

سردار ارجمندفر در پایان بیان کرد: دشمن به خوبی می داند که توان مقابله نظامی با انقلاب را ندارد، برای همین به فضای مجازی و حمله به ارزش‌های انقلاب و اسلام روی آورده از این رو باید در این فضا نیز قدرتمند باشیم و با جهاد تبیین ارزشهای والای انقلاب و شهیدان را به نسل حاضر منتقل کنیم و از این طریق دشمن را در این جبهه نیز شکست دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدپور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان نیز در ابتدای این مراسم ضمن خیر مقدم گویی گفت: دنیای امروز دنیایی است که به کمک سیطره اطلاع رسانی استکبار بر تمام شئون زندگی مردم دنیا تسلط پیدا کرده است و بر همین اساس مدیریت فضای مجازی و رسانه مورد تاکید مقام معظم رهبری می باشد و کنترلی که در چند روز اخیر صورت گرفته محدود کردن آزادی نیست بلکه اقدامی است که این عرصه را در اختیار دشمن قرار ندهیم.

محمدپور ادامه داد: این جمع به عنوان یادگاران دفاع مقدس و فرزندان شهداء و ایثارگران باز دورهم جمع شده که اهداف انقلاب و اسلام که برای آن صدها هزار شهید جان خود را فدا کرده اند به اشتراک گذاشته و تبیین کنند تا قدمی هر چند کوچک در راه جهاد تبیین بردارند.

در پایان این مراسم از تعدادی از ایثارگران و خانواده های معظم شهدای منتصب به دادگستری استان با تقدیم لوح تقدیر از سوی رئیس کل دادگستری استان تجلیل به عمل آمد.

پس از این مراسم عتباتی و سردار ارجمندفر و سایر حضار از نمایشگاه هفته دفاع مقدس که در ساختمان مرکزی استان برپا شده بود بازدید کردند.

بیشتر بخوانید:

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان: روایتگری درست دوران دفاع مقدس برای جوانان نقش موثری دارد

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *