اسلامی: گسترش بهره‌برداری از فناوری هسته‌ای در سطح کشور را در دستور کار قرار دادیم

9:23 - 08 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۵۸۳۴۲
رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در جریان سفر به استان کرمان تاکید کرد که در راستای اجرای سند راهبردی 20 ساله؛ گسترش بهره‌برداری از فناوری هسته‌ای در دستور کار قرار گرفته است

خبرگزاری میزان - «محمد اسلامی»، رئیس سازمان انرژی اتمی و معاون رئیس جمهور وارد استان کرمان شد.

«اسلامی» گفت: سازمان انرژی اتمی در راستای اجرای سند راهبردی 20 ساله؛ گسترش بهره‌برداری از فناوری هسته‌ای در سطح کشور را در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: در استان کرمان می‌توانیم سهم بزرگی در توسعه و کاربرد فناوری هسته‌ای در حوزه معادن و در بخش کشاورزی داشته باشیم و استفاده از فناوری هسته‌ای با توسعه کاربرد پرتوها بر روی محصولات کشاورزی را در این استان هدف‌گذاری کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: اکنون شاهد اثرات بسیار مهم پلاسما بر روی محصول پسته هستیم به طوری‌که موفقیت‌هایی در زمینه مبارزه با سم آفلاتوکسین کسب کرده‌ایم.

معاون رئیس جمهور در ادامه یادآور شد: استان کرمان یکی از قطب‌هایی است که در طراحی 12 منطقه‌ای که قرار است از فناوری هسته‌ای بهره‌مند شود، در نظر گرفته شده است و در این استان چند نقطه کانونی پیش‌بینی خواهد شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی در آغاز دومین روز سفر به استان کرمان در گلزار شهدای کرمان حضور یافت و ضمن زیارت مزار شهید حاج قاسم سلیمانی، یاد و خاطره رشادت‌های سردار پرافتخار جهان اسلام را گرامی داشت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *