پوتین: الحاق 4 منطقه از اوکراین به روسیه با خواست ساکنانش انجام شده است

18:00 - 08 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۵۸۷۹۹
رئیس جمهور روسیه گفت که چهار منطقه در جنوب اوکراین به دنبال تصمیم ساکنانشان، به روسیه خواهند پیوست.

خبرگزاری میزان_ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز جمعه در جریان مراسم به رسمیت شناختن استقلال منطقه های زاپوریژیا و خرسون از اوکراین، ضمن تاریخی دانستن خواست شهروندان چهار منطقه در جنوب اوکراین که قرار است به روسیه بپیوندند، گفت که این چهار منطقه به دنبال تصمیم ساکنانشان، به روسیه خواهند پیوست.

وی همچنین با بیان اینکه در مورد مناطقی که به روسیه الحاق خواهند شد مذاکره نخواهد کرد، گفت: ما از کی‌یف می‌خواهیم که اقدامات نظامی را متوقف کند و پای میز مذاکره بنشیند. ساکنان این مناطق برای همیشه شهروند روسیه شناخته خواهند شد.

پوتین در ادامه افزود: روسیه قصد بازگرداندن اتحاد شوروی را ندارد اما با همه امکانات و تجهیزات از سرزمین هایمان دفاع خواهیم کرد.

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه سخنرانی خود پیش از امضای اسناد الحاق مناطق جدید به این کشور، گفت: روس‌هراسی غرب چیزی جز نژادپرستی نیست. ایالات متحده اساساً در حال اشغال آلمان، کره جنوبی و ژاپن است اما از برابری با آن‌ها حرف می‌زند. شیوه همکاری رهبران اروپایی و غربی با آمریکا چیزی جز خیانت به مردم خود نیست. 

پوتین همچنین به صادرات غلات از اوکراین که پیش‌تر نیز گفته بود برخلاف ادعای غرب به کشورهای فقیر نمی‌رسد، اشاره کرد و اظهار داشت: نان اوکراین به اروپا می‌رود، تنها پنج درصد به فقیرترین کشورها می‌رود، این یک فریب است. 

وی در خصوص خرابکاری در خطوط لوله نورد استریم نیز اظهار داشت: ایالات متحده در واقع شروع به تخریب زیرساخت انرژی اروپا کرده است. تحریم‌ها برای آنگلوساکسون‌ها کافی نیست بنابراین به انحراف روی می‌آورند. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *