رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۱۹ کشته و ۲۱ مجروح در پی حمله تروریستی در زاهدان/ گروهک تروریستی «جیش‌الظلم» مسئولیت حمله را برعهده گرفت

18:57 - 08 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۵۸۸۳۸
به دنبال حمله‌ تروریستی در زاهدان تعدادی از تروریستها به سمت یک کلانتری حمله کردند.

خبرگزاری میزان_ در یک حمله تروریستی در زاهدان تعدادی از تروریستها به سمت یک کلانتری حمله کردند و آن را به رگبار بستند.

به نقل از منابع آگاه در این عملیات تروریستی تعدادی از پرسنل انتظامی کلانتری  و عابران مجروح که به بیمارستانهای زاهدان منتقل شدند.

گفته می شود افراد مسلح ضمن به رگبار بستن کلانتری همچنین تعدادی کوکتل مولوتف به سمت کلانتری پرتاب کردند.

در تیراندازی متقابل میان مهاجمان و نیروهای انتطامی چند نفر کشته یا زخمی شدند.

به گفته شاهدان عینی 19 نفر در این تیراندازی کشته شدند.

مسئول اطلاعات سپاه استان سیستان و بلوچستان به شهادت رسید

اشرار مسلح در سیستان و بلوچستان با حمله به مغازه ها و اموال عمومی و کلانتری ها در زاهدان پس از تحریکات رسانه های سعودی و سلبریتی ها اقدام به ایجاد نا امنی و رعب و وحشت برای مردم کرده بودند که طی این اقدامات وحشیانه سرهنگ پاسدار «سید علی موسوی» مسئول اطلاعات سپاه استان سیستان و بلوچستان به فیض شهادت نائل آمد.

سه نفر دیگر از نیروهای قرارگاه سپاه قدس جنوب شرق کشور نیز در این حادثه تروریستی زخمی شدند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان: تعدادی از تروریست‌های حادثه امروز در زاهدان دستگیر شدند

سردار احمد طاهری، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در خصوص حادثه امروز زاهدان گفت: هم‌زمان با خاتمه نماز جمعه و هنگام خروج نمازگزاران از مصلای زاهدان تعدادی افراد مسلح ناشناس اقدام به عملیات تروریستی و تیراندازی به سمت نمازگزاران و مقر کلانتری ۱۶ که در نزدیک مصلا بود کردند.این حمله بلافاصله با واکنش سریع مأموران پلیس مواجه شد و اوضاع تحت کنترل قرار گرفت.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در ادامه ضمن اشاره به دستگیری تعدادی از مهاجمین و تروریست‌ها در این درگیری بیان کرد: تعداد مهاجمان و جمعیتی که اقدام به تیراندازی به سمت نمازگزاران کردند بالا بود که در چند هسته اقدام به تیراندازی و اقدامات تروریستی کردند.

سردار طاهری همچنین با تأیید مجروح و کشته شدن تعدادی از افراد در جریان این حادثه تروریستی افزود: تعدادی از مأموران انتظامی هم در جریان این حمله مجروح شدند. بلافاصله پلیس و سایر دستگاه‌های امنیتی وارد عمل شده و اقدامات مقابله‌ای را انجام دادند که تعدادی از مهاجمین شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همچنین با اقدامات انجام شده تعدادی سلاح هم به‌دست‌آمده است. آنچه مهم است تروریست بودن این افراد است که از سایر مناطق آمده و در بحث‌های تجزیه‌طلبی محرک بودند.

وی ادامه داد: با آگاهی و هوشیاری خود مردم و همکاری مردم تعدادی از این افراد شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان همچنین از حمله به سه کلانتری خبر داد و گفت: این حملات شدید نبوده است و تنها در کلانتری ۱۶ شاهد شدت حمله و خسارات بالا بودیم.

سرار طاهری همچنین گفت که آمار رسمی کشته‌ها و زخمی‌ها در ساعات آینده اعلام خواهد شد و هم اکنون شرایط در این منطقه به سمت آرامش رفته است.

استاندار سیستان و بلوچستان: در حادثه تروریستی زاهدان ۱۹ نفر جان باختند

حسین مدرس خیابانی، استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در حادثه تروریستی امروز جمعه در زاهدان ۱۹ نفر جان خود را از دست دادند و ۲۰ تن نیز زخمی شدند که بخشی از نیروهای انتظامی نیز جز این افراد هستند. 

وی اظهار داشت: عده ای آشوبگر که متعلق به گروه های تروریستی و تجزیه طلب که هویتشان مشخص است در پوشش نماز جمعه به یکی از محل های انتظامی به قصد تصرف حمله و اقدام به سنگ پراکنی، پرتاب مواد آتش زا و تیراندازی کردند. 

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه ضمن تاکید بر این که مردم با تروریست ها همراهی نکردند ،یادآور شد: طبیعی است که واکنش نیروهای انتظامی به این افراد قاطع بود، در تیراندازی این افراد، مردم نیز تیر خوردند. 

مدرس خیابانی تصریح کرد: افرادی که قصد تصرف پاسگاه را داشتند تروریست بودند و این افراد در ادامه اقدام به آتش زدن اموال عمومی کردند؛ این افراد چند فروشگاه زنجیره ای متعلق به مردم را غارت کردند و آتش زدند و به بانک ها و مراکز دولتی نیز آسیب رساندند. 

وی ادامه داد: نیروی نظامی و انتظامی به این افراد پاسخ قاطعی دادند و تا دستگیری این افراد تا نفر آخر این برخورد ادامه دارد. 

استاندار سیستان و بلوچستان اضافه کرد: همراهی نکردن مردم و اعلام برائت و عدم تایید حرکت این افراد از سوی علمای استان و به ویژه مولوی عبدالحمید جای تقدیر دارد و مردم به آرامش دعوت شدند. 

مدرس خیابانی اظهار کرد: سیستان و بلوچستان آرام است و شیعیان و اهل سنت همانند برادر در کنار یکدیگر زندگی می کنند و تلاش ها برای ایجاد تفرقه بین مردم سیستان و بلوچستان در روزهای اخیر بی نتیجه ماند و این استان فضای آرامی داشت تا اینکه امروز ظهر، تروریست ها فضای استان را برهم زدند. 

گروهک تروریستی «جیش‌الظلم» مسئولیت حادثه در زاهدان را برعهده گرفت

گروهک تروریستی “جیش‌الظلم” با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد‌ که این گروهک مسئولیت حمله تروریستی امروز در زاهدان را برعهده گرفته است.

در حال تکمیل...



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *