رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه

22:04 - 08 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۵۸۸۸۷
دولت آمریکا در واکنش به پیوستن مناطق جدیدی از اوکراین به روسیه، به اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه پرداخت.

خبرگزاری میزان_ وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز (جمعه) پس از اقدام ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در به امضا رساندن اسناد الحاق رسمی چهار منطقه اوکراین به خاک کشورش، اعلام کرد که صدها  فرد و شرکت مرتبط با روسیه را از جمله در بخش مجتمع صنعتی-نظامی و اعضای پارلمان این کشور را فهرست تحریم خود قرار داده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در توضیح این تحریم‌های جدید اعمال شده علیه روسیه اعلام کرد: ۱۴ فرد در مجتمع صنعتی-نظامی روسیه، دو رهبر بانک مرکزی این کشور، اعضای خانواده مقامات ارشد و ۲۷۸ تن از نمایندگان پارلمان روسیه را به بهانه «مقدور ساختن همه‌پرسی‌های ساختگی روسیه و تلاش برای ملحق ساختن مناطق حاکمیتی اوکراین» مورد تحریم قرار گرفته‌اند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین در ادامه بیانیه خود به افرادی که در خارج از روسیه که در صدد ارائه حمایت اقتصادی یا سیاسی از مسکو باشند، در خصوص افزایش ریسک تحریم‌ها هشدار داد.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز در بیانیه جداگانه‌ای اعلام کرد که محدودیت‌های ویزا علیه بیش از ۹۰۰ نفر از جمله اعضای ارتش روسیه و بلاروس و آنچه که «نایبان روسیه» خوانده به بهانه «نقض تمامیت ارضی، حاکمیت و استقلال اوکراین» اعمال و سفر آنها به آمریکا را ممنوع کرده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *