استاندار سیستان و بلوچستان: در حادثه تروریستی زاهدان ۱۹ نفر جان باختند

22:23 - 08 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۵۸۸۹۳
استاندار سیستان و بلوچستان گفت که در پی حادثه تروریستی امروز در زاهدان ۱۹ تن جان خود را از دست دادند.

خبرگاری میزان_ حسین مدرس خیابانی، استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در حادثه تروریستی امروز جمعه در زاهدان ۱۹ نفر جان خود را از دست دادند و ۲۰ تن نیز زخمی شدند که بخشی از نیروهای انتظامی نیز جز این افراد هستند. 

وی اظهار داشت: عده ای آشوبگر که متعلق به گروه های تروریستی و تجزیه طلب که هویتشان مشخص است در پوشش نماز جمعه به یکی از محل های انتظامی به قصد تصرف حمله و اقدام به سنگ پراکنی، پرتاب مواد آتش زا و تیراندازی کردند. 

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه ضمن تاکید بر این که مردم با تروریست ها همراهی نکردند ،یادآور شد: طبیعی است که واکنش نیروهای انتظامی به این افراد قاطع بود، در تیراندازی این افراد، مردم نیز تیر خوردند. 

مدرس خیابانی تصریح کرد: افرادی که قصد تصرف پاسگاه را داشتند تروریست بودند و این افراد در ادامه اقدام به آتش زدن اموال عمومی کردند؛ این افراد چند فروشگاه زنجیره ای متعلق به مردم را غارت کردند و آتش زدند و به بانک ها و مراکز دولتی نیز آسیب رساندند. 

وی ادامه داد: نیروی نظامی و انتظامی به این افراد پاسخ قاطعی دادند و تا دستگیری این افراد تا نفر آخر این برخورد ادامه دارد. 

استاندار سیستان و بلوچستان اضافه کرد: همراهی نکردن مردم و اعلام برائت و عدم تایید حرکت این افراد از سوی علمای استان و به ویژه مولوی عبدالحمید جای تقدیر دارد و مردم به آرامش دعوت شدند. 

مدرس خیابانی اظهار کرد: سیستان و بلوچستان آرام است و شیعیان و اهل سنت همانند برادر در کنار یکدیگر زندگی می کنند و تلاش ها برای ایجاد تفرقه بین مردم سیستان و بلوچستان در روزهای اخیر بی نتیجه ماند و این استان فضای آرامی داشت تا اینکه امروز ظهر، تروریست ها فضای استان را برهم زدند. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *