بحران یمن و تهدید مداوم گرسنگی و مرگ بر سر کودکان

15:54 - 09 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۵۹۶۱۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کودکان یمن همچنان با تهدید مداوم گرسنگی، بیماری و مرگ دست‌وپنجه نرم می‌‎کنند.

خبرگزاری میزان - «راگان» به‌عنوان نماینده و مدیر برنامه جهانی غذا در یمن، دیدگاه بلندمدت به یکی از بزرگترین بحران‌های گرسنگی در جهان دارد؛ به این امید که از سرمایه انسانی قابل توجه یمن برای ایجاد خودکفایی و فوراً برای به حداکثر رساندن حمایت از کشوری در حاشیه استفاده کند.

این دیدگاهی است که به ویژه در ماه گذشته طنین انداز شده، زیرا یمن و سایر بحران‌های بزرگ در بحث‌های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک مطرح می‌شوند.

سال‌ها حملات ائتلاف عربستان نزدیک به 400 هزار نفر را کشته و میلیون‌ها نفر دیگر را آواره کرده است؛ ائتلاف عربستان جاده‌ها، پل‌ها و بیمارستان‌های یمن را به آوار تبدیل کرده‌، شغل‌ها را از مردم و آینده‌ را از کودکان ربوده‌ است.

به گزارش برنامه جهانی غذای سازمان ملل، بیش از دو سوم از جمعیت 30 میلیونی یمن به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند؛ بیش از نیمی از آنها با بحران یا بالاتر از سطح گرسنگی روبرو هستند.

افزایش شدید قیمت مواد غذایی لایه دیگری از سختی را بر مردم یمن گشوده است؛ امروزه، یمن باید 90 درصد از غذای مورد نیاز خود را وارد کند.

نهادهای بین‌المللی اکنون باید آسیب پذیرترین گروه 13.5 میلیون نفری یمن را در اولویت قرار دهند؛ کسانی که با سطح اضطراری و بالاتر از سطح گرسنگی روبرو هستند.

«راگان» می‌گوید: «شما ناامیدی برای دریافت غذا را در چهره مردم یمن می‌بینید؛ من باید توضیح دهم که چرا ما جیره‌ها را کاهش می‌دهیم و چالش‌های پیرامون منابع جهانی همچنان ادامه دارند و مردم یمن هیچ امیدی ندارند.»

دستیابی به آسیب‌پذیرترین افراد در یمن آسان نیست؛ با زیرساخت‌های ضعیف و رویه‌های امنیتی پیچیده ممکن است هفته‌ها یا حتی ماه‌ها بیشتر طول بکشد تا کمک‌های حیاتی ارائه و دریافت شود.

نیمی از کودکان زیر 5 سال یمن از سوء تغذیه حاد رنج می‌برند و به کمک فوری نیاز دارند؛ یونیسف برای غربالگری کودکان، ارائه غذای درمانی نجات‌بخش، و اطمینان از مراقبت‌های بهداشتی و درمان پزشکی برای کمک به بهبودی کودکان فعالیت می‌کند اما بدون منابع کافی بین‌المللی این حمایت‌ها کافی نیستند و افراد بسیاری در یمن و به‌خصوص کودکان با تهدید مرگ مواجه هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *