بی‌توجهی اتحادیه اروپا به موضوع حقوق بشر در اراضی اشغالی

10:46 - 10 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۰۲۴۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اتحاد و روابط غرب با رژیم صهیونیستی ابعادی بسیار گسترده و پنهان دارد و بر همین اساس جنایت‌های این رژیم نادیده گرفته می‌شود.

خبرگزاری میزان - در ماده 2 توافقنامه اتحادیه اروپا و رژیم صهیونیستی ادعا شده است: روابط بین طرف‌ها و همچنین کلیه مفاد خود توافق مبتنی بر احترام به حقوق بشر و اصول دموکراتیک است که خط مشی داخلی و بین‌المللی آنها را هدایت می‌کند.

به گزارش «میدل ایست مانیتور»، با این حال عنصر اساسی این توافق، وقتی صحبت از رژیم صهیونیستی می‌شود، بی‌توجهی اتحادیه اروپا به حقوق بشر و دموکراسی است که آشکارتر می‌شود؛ بر اساس آن بند، این توافق باید به حالت تعلیق درآید زیرا رژیم صهیونیستی به وضوح این الزام را به طور روزانه نادیده می‌گیرد.

با این حال، پس از ممنوعیت واردات گاز روسیه، اتحادیه اروپا به تامین کننده جایگزین نیاز داشت؛ در ماه ژوئن، یادداشت تفاهمی را با رژیم صهیونیستی و مصر امضا کرد.

در ماه جولای، اتحادیه اروپا اعلام کرد که جلسه شورای اتحادیه اتحادیه اروپا و رژیم صهیونیستی را تشکیل خواهد داد؛ «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، این اقدام را فرصتی برای «تعامل با اسرائیل» درباره فلسطین توصیف کرد.

آیا در واقع این چنین است؟ فلسطین دورترین مسئله از ذهن و انتظارات رژیم صهیونیستی و اتحادیه اروپاست.

این نخستین بار نیست که رژیم صهیونیستی برای کاهش خسارات وارد شده، روابط دیپلماتیک خود را در این روند تقویت می‌کند.

حتی زمانی که اتحادیه اروپا در حال آماده شدن برای این نشست است، رژیم صهیونیستی با دیپلمات‌های اتحادیه اروپا با تحقیر رفتار می‌کند.

اکنون که اشتباه اتحادیه اروپا در تحریم روسیه به بحران انرژی منجر شده است، فلسطینیان با تحقیر بیشتری از سوی اروپا مواجه هستند.

اگر این نشست شورای اتحادیه اروپا و رژیم صهیونیستی برگزار شود، برای اولین بار از سال 2012 هر گونه اشاره احتمالی به فلسطینی‌ها در دستور کار، تنها جنبه ظاهری خواهد داشت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *