رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

قرارگاه پیشگیری از سرقت در دادگستری استان کرمان تشکیل شد

13:14 - 10 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۰۵۵۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: قرارگاه پیشگیری از سرقت در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان تشکیل شده و می تواند که همکاری حوزه های قضایی با این معاونت در این حوزه افزایش یابد.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در دیدار با قضات، کارکنان اداری دستگاه قضایی و اعضای شوراهای حل اختلاف ارزوئیه بر پیشگیری از وقوع سرقت تاکید کرد و ادامه داد: قرارگاه پیشگیری از سرقت در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان تشکیل شده و می تواند که همکاری حوزه های قضایی با این معاونت در این حوزه افزایش یابد.

وی بر تلاش و‌پیگیری برای حل مشکلات حقوقی و قضایی ارزوئیه نیز تاکید کرد ‌ افزود: شهرستان ارزوئیه در تشکیلات قضایی و قضات در وضعیت نسبتا خوب و مطلوبی قرار دارد و ۶۵ درصد چارت تشکیلاتی قضایی این شهرستان فعال است و در بخش تشکیلات اداری نیز ۳۷ درصد پست ها فعال هستند و در آزمون اخیر جذب نیروی انسانی، ۷ نفر برای این شهرستان پیش بینی شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: با احتساب اجرای احکام، در شش ماهه اول امسال 2 هزار و ۸۶۴ پرونده به حوزه قضایی ارزوییه وارد شده است.

وی اظهار کرد: سرقت با سهم ۱۶ درصدی از کل جرایم در حوزه قضایی ارزوییه، بیشترین فروانی پرونده ها را به خود اختصاص داده است و تصادفات نیز رتبه دوم جرایم در این شهرستان را به خود اختصاص است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی، تکمیل ساختمان جدید دستگاه قضایی ارزوییه را مورد تاکید قرار داد و گفت: مشکلات معیشتی، یکی از مشکلات دستگاه قضایی در سطح کشور است و این مساله در قوه قضاییه با جدیت در دست پیگیری است و نتایجی نیز حاصل شده است.

وی یادآور شد:پیش بینی هایی برای جذب دبیران و اعضای شوراهای حل اختلاف انجام شده و در این زمینه باید منتظر تصویب قانون مربوطه بود تا مشکلات کارکنان‌ این حوزه نیز رفع شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان به عملکرد شوراهای حل اختلاف در شهرستان ارزوییه نیز اشاره کرد و گفت: در 6 ماهه امسال 2 هزار و ۸۶۵ پرونده به این شوراها وارد و 2 هزار و ۷۲۳ پرونده مختومه شده که از این تعداد یک هزار و ۴۹۲ پرونده به مصالحه ختم شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی یادآور شد: در مجموع ۵۵ درصد پرونده ها در شورای حل اختلاف مصالحه شده و نسبت پرونده های مصالحه شده به پرونده های قابل صلح و سازش ۷۷ درصد بوده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *