حمله معترضان در بورکینافاسو به سفارت فرانسه

12:55 - 10 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۰۵۵۷
معترضان خشمگین در بورکینافاسو به دلیل پناه دادن فرانسه به رئیس جمهور برکنار شده، به سفارت فرانسه در پایتخت این کشور حمله کردند.

خبرگزاری میزان - پس از آنکه حامیان فرمانده کودتای جدید بورکینافاسو فرانسه را به پناه دادن به رئیس جمهور موقت برکنار شده متهم کردند، معترضان خشمگین به سفارت فرانسه در پایتخت این کشور حمله کردند. مقامات فرانسه این اتهامات را به شدت رد کرده‌اند.

به گزارش «گاردین»، «پل هانری ساندائوگو دامیبا» اواخر روز جمعه، کمتر از 9 ماه پس از کودتا در بورکینافاسو که در کنترل اوضاع خشونت‌بار شکست خورده بود، سرنگون شد.

اظهارات یک سخنگوی حکومت نظامی در روز شنبه مبنی بر پناه دادن فرانسه به رئیس جمهور موقت برکنار شده، طغیان خشم را در «اواگادوگو» به راه انداخت.

«ژان باپتیست کابر» با خواندن بیانیه‌ای از طرف فرماندهی جدید حکومت نظامی گفت: دامیبا سعی کرده است به پایگاه نظامی فرانسه عقب‌نشینی کند تا یک ضد حمله آماده کند تا بین نیروهای دفاعی و امنیتی ما اختلاف ایجاد کند.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی مردم این کشور را با مشعل‌های روشن در خارج از محیط سفارت فرانسه نشان می‌دهد و تصاویر دیگر بخشی از محوطه را که به آتش کشیده شده، نشان می‌دهد.

در «بوبو-دیولاسو»، دومین شهر بزرگ بورکینافاسو جمعیت خشمگین نیز مؤسسه‌ای فرانسوی را تخریب کردند.

«ابراهیم ترائوره»، نظامی 34 ساله ارتش که پس از کودتای شامگاه جمعه در تلویزیون دولتی حاضر شد، در مصاحبه‌هایی گفت که او و افرادش به دنبال آسیب رساندن به دامیبا، که برخلاف دیگر سران برکنار شده در منطقه، هنوز استعفای خود را ارائه نکرده، نبودند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *