رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جنایت رژیم صهیونیستی علیه کودکان فلسطینی؛ از محمد الدره تا رایان سلیمان

10:58 - 12 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۲۷۴۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رژیم صهیونیستی در طول دهه‌های اخیر همواره جنایات خود را علیه فلسطینیان حتی کودکان تشدید کرده و جامعه بین‌‎المللی همواره چشم خود را بر روی این جنایات بسته است.

خبرگزاری میزان - 22 سال از آغاز انتفاضه دوم (الاقصی) می‌گذرد؛ «آریل شارون»، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی، با حمایت دو هزار نفر از نیروهای امنیتی ویژه پلیس این رژیم اقدام به هتک حرمت به مسجد الاقصی کرد.

به گزارش «میدل ایست مانیتور»، در سومین روز «محمد الدره»، نوجوان 12 ساله فلسطینی در غزه با شلیک گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید؛ کشورهای عربی از این اقدام  شوکه شدند و مردم آنها با در دست داشتن تصویر این نوجوان فلسطینی به خیابان‌ها ریختند و رژیم صهیونیستی و جنایاتش را محکوم کردند.

امروز، این کشورهای عربی دیگر از صدها کودک مانند «محمد الدره» در فلسطین شوکه نمی‌شوند زیرا آنها نیز هزاران نفر مانند او را به دلیل رژیم‌های خود دارند.

به همین دلیل است که شهادت «رایان سلیمان»، کودک 7 ساله فلسطینی در هفته گذشته مانند «محمد الدره» مورد همدردی و توجه کشورهای عربی قرار نگرفت.

متأسفانه دشمن صهیونیستی جنایات بیشتری را علیه کودکان فلسطینی مرتکب می‌شود؛ از «محمد الدره» تا «رایان سلیمان» وضعیت غم ‎انگیز است؛ صدها کودک فلسطینی کشته شده‌اند و به کارنامه وحشتناک حقوق بشر نیروهای اشغالگر صهیونیست اضافه شده‌اند.

 تاریخ نام آنها را ثبت کرده است؛ از جمله «جمیله الحبش، ایمان حاجو، حمزه نصار و علاء قدوم.»

متأسفانه این صحنه آشناست؛ نظامیان صهیونیست مسلح به جدیدترین سلا‎ح های مرگبار به خانه‌ها و مدارس یورش می‌برند، کودکان را تعقیب و با وحشیگری باورنکردنی با آنها رفتار می‌کنند.

تمام جهان از تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی این اقدامات را تماشا می‎کنند، اما هیچ کاری نمی‌کنند؛ وقتی صحبت از کودکان به ویژه فلسطینی‌ها می‌شود، جامعه بین‌المللی وجدان ندارد.

از رژیم اشغالگر و «حق دفاع از خود» که وجود ندارد، محافظت می‎کند؛ سازمان ملل قادر نیست رژیم صهیونیستی را به خاطر جنایاتش پاسخگو کند.

«آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل در سال 2012 با وجود تجاوزات شدید علیه کودکان فلسطینی در اراضی اشغالی، کرانه باختری و قدس اشغالی، از افزودن ارتش اشغالگر صهیونیست به فهرست سیاه گروه‌های ناقض حقوق کودکان در مناطق درگیری خودداری کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *