سوءاستفاده سیستماتیک جنسی از زنان در فوتبال آمریکا

11:35 - 12 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۲۹۶۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بررسی‌ها نشان می‌دهند زنان در فوتبال آمریکا تحت سوءرفتار جنسی و عاطفی سیستماتیک قرار دارند.

خبرگزاری میزان – یافته‌های یک تحقیق مستقل یک ساله در مورد سوءاستفاده جنسی و عاطفی از زنان در فوتبال آمریکا نشان می‌دهد که زنان حاضر در لیگ فوتبال آمریکا از سوءاستفاده و سوءرفتار از جمله آزار کلامی، عاطفی و جنسی رنج می‌برند.

به گزارش «گاردین»، تحقیق مستقل انجام شده توسط دادستان کل آمریکا و وکلای «کینگ اند اسپالدینگ»، در پی انجام گفت‌وگو با 200 بازیکن زن فوتبال، طی 172 صفحه توضیحاتی درباره سوءاستفاده‌ها و روابط جنسی اجباری در فوتبال زنان آمریکا را فاش کرده و درباره تداوم این بحران هشدار داد.

یافته‌های تحقیق مذکور نشان می‌دهد که زنان و مربیان در لیگ فوتبال آمریکا قربانی سوءاستفاده و سوءرفتار جنسی و عاطفی شده اند و باشگاه‌های ورزشی و مسئولان لیگ و فدراسیون فوتبال آمریکا، در مواجهه با شکایت‌های بازیکنان و شواهد آن‌ها، واکنش مناسبی نداشتند و تدابیر لازم برای پیشگیری را به کار نبستند.

این گزارش اعلام می‌کند که شکایت‌ها فقط به انتقال مربیان متخلف به تیم دیگر منتقل شدند و رسوایی‌های آن‌ها در رسانه‌ها پنهان شد.

گزارش مذکور در پایان تاکید کرد که «ریشه‌های سوءاستفاده جنسی و عاطفی از زنان در فوتبال آمریکا عمیق و نیازمند اقدام‌های جدی است.»

«سیندی پارلو کان»، رئیس فدراسیون و از بازیکنان قدیمی تیم ملی فوتبال زنان آمریکا گفت: نتایج این تحقیق به شدت تکان دهنده است.

«گاردین» سال گذشته در گزارشی در زمینه سوءاستفاده و تجاوز جنسی در فوتبال آمریکا منتشر کرده بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *