رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

طبقه بندی وضعیت همه دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر در استان گلستان

12:05 - 12 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۳۰۰۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری گلستان از طبقه‌بندی همه دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر در این استان خبر داد.

خبرگزاری میزان- حیدر آسیابی گفت: همه بازداشتی‌های اغتشاشات استان گلستان بر اساس دستور رئیس قوه قضاییه و دستورالعمل دادستانی کل کشور، تعیین تکلیف و طبقه بندی شدند.

وی افزود: افرادی که نقش موثر در اغتشاشات نداشتند، کسانی که به اموال عمومی خسارت زدند و یا تجمعات را سازماندهی کردند بر اساس این دستورالعمل ، تفکیک و متناسب با آن برای دستگیرشدگان، قرار قضایی صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان ادامه داد: همه افراد دستگیر شده در اغتشاشات، همان شب دستگیری، تا صبح با حضور دادستان مرکز استان، معاونان وی و تعدادی از قضات دادسرا، تعیین تکلیف و از بازداشتگاه ها به زندان منتقل شدند.

آسیابی گفت: پرونده متهمان در دادسرا تشکیل و در حال رسیدگی است.

حیدر آسیابی افزود: از مجموع دستگیرشدگان در دو شب نا آرامی گرگان و یک شب ناآرامی گنبدکاووس، افرادی که به اموال عمومی خسارت زدند، به ماموران انتظامی آسیب وارد کردند و یا سازماندهی کننده اغتشاشات بودند همچنان بازداشتند و بقیه با قید افراد با قید وثیقه و کفالت تا روز تشکیل جلسه دادگاه فعلا آزاد هستند.

وی همچنین گفت:هیچ دانشجویی در استان به علت اعتراض در محیط دانشگاه، بازداشت نیست.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: بر اساس رهنمود رهبر معظم انقلاب و بخشنامه رئیس قوه قضاییه و دادستان کل کشور، برخورد با عوامل اصلی اغتشاشات و کسانی که به اموال عمومی خسارت زدند قاطع و بدون اغماض خواهد بود و برای سایر افراد حاضر در اغتشاشات نیز متناسب با اقدامی که انجام داده اند رای صادر خواهد شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: گلستان دادگستری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *