معاون راهبردی قوه قضاییه: انجام برنامه عملیاتی دادگستری استان‌های کشور گامی مهم برای رسیدن به اجرای سند تحول قضایی است

10:58 - 13 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۴۳۰۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
همایش بررسی برنامه تحول و تعالی دادگستری کل استان‌های کشور با حضور معاون راهبردی قوه قضاییه برگزار شد.

سید محمد صاحبکار در گفت‌‎وگو با میزان بیان کرد: براساس سند تحول قضایی که طی دو سال گذشته مبنای عمل قوه قضاییه در انجام امور است، اقدامات قابل توجهی در بخش‌های مختلف دستگاه قضا انجام شد.

وی افزود: تدوین برنامه عملیاتی برای دادگستری استان‌ها به عنوان مجموعه‌هایی که در خط مقدم در قوه قضاییه با مراجعان و مردم در تعامل هستند، در ابتدای سال 1401 صورت گرفت.

معاون برنامه ریزی و راهبردی قوه قضاییه تصریح کرد: همایش بررسی میان دوره نحوه اجرای برنامه عملیاتی دادگستری استان‌های کشور صبح امروز برگزار شد، در این همایش با حضور نمایندگان دادگستری‌های سراسر کشور مشکلات موجود در فرآیند اجرای این برنامه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و با یک همفکری سعی در برطرف ساختن موانع اجرای برنامه عملیاتی دادگستری سراسر کشور هستیم.

وی افزود: در سند تحول قضایی 7 ماموریت کلیدی برای قوه قضاییه در نظر گرفته شده است، گفت: براساس این ماموریت‌ها رسیدگی به پرونده‌ها، پیشگیری از وقوع جرم، کشف جرم، اصلاح مجرمان، بحث حمایت از حقوق مالکیت و ... تنظیم و قابل اجرایی است.

صاحبکار تاکید کرد: مهمترین موضوعی که مدنظر است، اجرای همزمان این برنامه‌ها در سطح استان‌‎های کشور است تا به صورت گسترده به سمت اجرای سند تحول قضایی گام برداریم.

وی افزود: سند تحول قضایی دو هدف اصلی دارد؛ در وهله اول ارتقاء عدالت در کشور و دروهله دوم افزایش سطح رضایت مردم از دستگاه قضایی است.

گفتنی است که صبح امروز «چهارشنبه» همایش بررسی برنامه تحول و تعالی دادگستری کل استان‌های کشور با حضور معاون راهبردی قوه قضاییه برگزار شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: قوه قضاییه تحول

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *