رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مسئولان قضایی استان سمنان از ابتدای سال به مشکلات حقوقی بیش از ۱۷ هزار مراجعه کننده رسیدگی کردند

11:35 - 13 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۴۳۱۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری سمنان از افزایش روند تکریم مراجعان و انجام گفت‌وگو با مردم در ۶ ماهه نخست سال جاری با ثبت ۱۷ هزار و ۳۲۵ مورد ملاقات عمومی توسط مسئولین قضایی استان خبر داد.

خبرگزاری میزان- محمد جعفر عبدالهی از افزایش روند تکریم مراجعان و انجام گفت‌وگو با مردم در ۶ ماهه نخست سال جاری با ثبت ۱۷ هزار و ۳۲۵ مورد ملاقات عمومی توسط مسئولین قضایی استان سمنان خبر داد.

وی با اشاره به ساماندهی نظام ملاقات مردمی با هدف حفظ کرامت انسانی در دستگاه قضایی استان سمنان افزود: دستگاه قضایی در تراز گام دوم انقلاب می بایست در همه ابعاد خدمت‌رسانی پیشرو و تعالی محور باشد.

رئیس کل دادگستری سمنان اضافه کرد: تکریم مراجعان از جمله اولویت‌های دادگستری استان است که در راستای سیاست های ابلاغی قوه قضاییه مبنی بر لزوم ارتباط وثیق مسئولان قضایی با مردم به صورت مستمر و با اهتمام و جدیت لازم پیگیری و انجام می شود.

عبداللهی در ادامه بیان کرد: شخصاً یک هزار و ۶۵۷ مورد از ۱۷ هزار و ۳۲۵ مورد ملاقات مردمی را به صورت برقراری ارتباط الکترونیکی به منظور رفاه حال مراجعین و نیز با حضور در اماکن مختلف سراسر استان با گفت‌وگوی چهره به چهره انجام داده‌ام.

وی خاطرنشان کرد: ۱۵ هزار و ۶۶۸ مورد گفت‌وگوی مردمی دیگر به همت مسئولان قضایی مرکز استان، روسا، دادستان‌های عمومی و انقلاب و روسای دادگاه های عمومی بخش ۱۱ حوزه قضایی این استان برگزار شده است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان به اهمیت این ملاقات ها اشاره و تصریح کرد: در ملاقات مردمی نقاط ضعف و قوت عملکرد کارکنان قضایی و اداری از نحوه برخورد با مراجعان تا تسریع و گره‌گشایی در پیگیری قانونی روند پرونده شان عنوان می‌شود که با جدیت در جهت رفع درخواست های استماع شده اقدام می شود.

عبدالهی در خاتمه خاطرنشان کرد: ملاقات های مردمی با هدف نظارت بر عملکرد دستگاه قضایی استان و در دسترس بودن مقامات قضایی در جهت استماع و پیگیری قانونی مطالبات مردمی برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: حضور مستمر و مداوم در بین مردم به یک رویه متداول در استان سمنان تبدیل شده که سعی می‌شود با پاسخ ها ، ارشادات و پیگیری‌های قانونی،رضایت مردمی در یک گفت‌وگوی بدون واسطه و در خور شأن کسب شود .

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *