قالیباف: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به پیشرفت کشور منجر می‌شود

14:04 - 13 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۴۵۳۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر ضرورت هم‌افزایی میان بخش‌های مختلف برای پیشرفت کشور، گفت: باید از شرکت‌ها و مجموعه‌های دانش‌بنیان حمایت‌های بیشتری صورت گیرد.

خبرگزاری میزان _ بنا به اعلام خبرگزاری خانه ملت، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه، 13 مهر ماه) در مرکز نوآوری، فناوری و علم‌آفرین پیشران حضور یافت و از دستاوردهای این مرکز بازدید کرد.

سیستم آبیاری زیرسطحی ایرانیان، سیستم خانه‌های پیش ساخته سلمان، طراحی و ساخت هواپیما و قطعات هوایی، تشخیص و درمان بیماری‌های خاص توسط آزمایشگاه‌های سیار، تصفیه آب صنعتی و شیرین سازی آب برای شرب، ساخت ماشین حفاری هزار متر الکتریکی، تولید سوخت‌های جایگزین مانند سوخت جامد و مکمل‌های حرارتی از ضایعات پلاستیک، تولید داروهای مبتنی بر فناوری MRNA، تولید بذرهای هیبریدی سبزی و صیفی، تولید موتورهای برقی، تولید مواد دارویی و نانو دارو، تولید آنتی‌بادی‌های مونوکنونال و پلی کنونال از جمله بخش‌های نمایشگاه مرکز نوآوری، فناوری و علم‌آفرین پیشران بود که دکتر قالیباف از آن‌ها بازدید کرد و با پژوهشگران و دست‌اندرکاران این مجموعه‌ها از نزدیک گفت‌وگو کرد و درجریان مشکلات پیش‌رو و موانع توسعه و تجاری‌سازی تولیدات آنها قرار گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این بازدید ضمن تأکید بر ضرورت هم‌افزایی میان بخش‌های مختلف برای پیشرفت کشور، گفت: در این راستا باید از شرکت‌ها و مجموعه‌های دانش‌بنیان حمایت‌های بیشتری صورت گیرد.

قالیباف با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی در آینده نزدیک برنامه هفتم توسعه را مورد بررسی قرار خواهد داد، تصریح کرد: باید تلاش کنیم در تدوین این برنامه موضوعات کلان کشور مدنظر قرار گیرد و با روی‌آوردن به روش‌ها و ابزارهای دانش‌بنیان شاهد توسعه فراگیر باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات مجلس یازدهم در بخش حمایت از مراکز دانش بنیان به قانون جهش تولید دانش‌بنیان اشاره و تأکید کرد: از اردیبهشت ماه سال جاری قانون جهش تولید دانش‌بنیان ابلاغ و در حال اجرایی شدن است؛ بر این اساس در مجلس محکم ایستاده‌ایم تا قوانینی مانند جهش تولید دانش‌بنیان پیگیری شود.

وی افزود: تصویب قوانینی مانند قانون جهش تولید دانش‌بنیان نشان‌دهنده توجه مجلس به اولویت‌های کشور است و حمایت‌های مالی و مالیاتی، سرمایه‌گذاری و قضایی از شرکت‌های دانش‌بنیان در قانون مجلس دیده شده است.

در ابتدای این بازدید، رئیس مرکز نوآوری، فناوری و علم‌آفرین پیشران ضمن معرفی محورهای فعالیت این مجموعه گفت: ما درصدد ورود مردم به هسته غیردفاعی اما با الگوی دفاع مقدس هستیم و باید فاصله مردم تا اداره کارآمد کشور کاهش یابد که در این راستا راهکار کلان برای پیشتازی، ورود بخش غیررسمی و مردمی است نه صرفاً بخش خصوصی؛ بنابراین باید اصلاحاتی در حکمرانی و ملک‌داری ایجاد شود.

احمدیان با بیان اینکه باید رویکرد از دولت‌مبنا و دولت‌پایه به مردم‌پایه تغییر کند افزود: مرکز پیشران تلاش کرده در حوزه‌های آب، غذا (کشاورزی و دامداری)، سلامت، انرژی، مسکن و هوش مصنوعی فعالیت خودش را پیگیری کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *