گزارش گاردین از تاثیر نژاد بر فقر افراد در انگلیس

10:12 - 15 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۵۹۰۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بررسی‌ها از تاثیر نامتناسب افزایش هزینه‌های زندگی بر اقلیت‌های قومی و نژادی در انگلیس حکایت دارند.

خبرگزاری میزان – جدیدترین بررسی در مورد تاثیر نژاد در فقر نشان می‌دهد که شکاف میان این دو مقوله در حال تعمیق است.

به گزارش «گاردین»، اگرچه رابطه بین طبقه و نژاد با فقر در انگلیس، ریشه ای عمیق دارد، اما گزارش جدیدی نشان می‌دهد که قرار گرفتن اقلیت‌های قومی به ویژه زنان و کودکان در معرض شدیدترین اشکال فقر به شدت نگران کننده است.

در شرایط فعلی که بحران هزینه‌های زندگی خطرات قابل توجهی را برای خانواده‌های کم درآمد ایجاد کرده است، چشم انداز افزایش نابرابری نژادی به شکلی ویژه نامطلوب به نظر می‌رسد.

یافته‌های « Runnymede Trust»، نشان می‌دهد که افراد از اقلیت‌های قومی 2.2 برابر بیشتر از سفیدپوستان در فقر عمیق قرار دارند و اگر بنگلادشی باشند، این میزان به سه برابر افزایش می‌یابد.

کاهش حمایت‌های تامین اجتماعی در دهه گذشته آسیب پذیری خانواده‌های از اقلیت‌های قومی را تشدید کرده است و پیش بینی می‌شود آن‌ها کمتر از خانواده‌های سفیدپوست از یارانه انرژی دولت سهم ببرند.

در حالی که انتظار می‌رود، اقدامات جدید نرخ فقر سوخت را در میان خانواده‌های سفیدپوست تا 53 درصد کاهش دهد، این رقم برای خانواده‌های از اقلیت نژادی 35 درصد است.

در عین حال، میزان کودکان سیاهپوست مواجه با ناامنی غذایی 24 درصد است.

در میان این موارد، حضور بیش از حد رنگین پوستان، به ویژه زنان، در مشاغل کم درآمد و ناامن قابل توجه است؛ پایین بودن نرخ مالکیت خانه و کمبود دیگر دارایی‌ها در میان برخی از گروه‌های اقلیت نیز باید در نظر گرفته شود.

تحقیقات موسسه مطالعات مالی در سال گذشته نشان داد که گروه‌های اقلیت قومی نسل دوم با توجه به سطح تحصیلاتشان تحرک کمتری نسبت به آنچه انتظار می‌رود، دارند.

انتهای پیام/


برچسب ها: انگلیس حقوق بشر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *