توضیح اینستاگرامی امیرعبداللهیان از ماجرای ورود یک مهاجم به محوطه سفارت کشورمان در دانمارک

19:04 - 15 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۶۴۳۹
وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار پیامی پیرامون ماجرای ورود مجرمانه یک مهاجم مسلح به سلاح سرد به محوطه سفارت کشورمان در دانمارک توضیحاتی را ارائه کرد.

خبرگزاری میزان_ حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرامی خود درباره ماجرای ورود مجرمانه یک مهاجم مسلح به سلاح سرد به محوطه سفارت کشورمان در دانمارک و حمله به خانم نادی پور سفیر جمهوری اسلامی ایران نوشت:

در پی ورود غیرقانونی یک مهاجم مسلح به سلاح سرد به محوطه سفارت جمهوری اسلامی ایران در دانمارک و حمله وی به خانم نادی پور سفیر کشورمان در کپنهاگ، با ایشان به‌صورت تلفنی گفتگو کردم. الحمدلله حال عمومی -و نه وضع روحی- خانم سفیر و سایر اعضای سفارت خوب است.

بر اساس اظهارات خانم نادی پور ، فرد مهاجم پس از ورود به محوطه سفارت، در حالیکه سلاح سرد در دست داشت ضمن تهدید ایشان، اقدام به ایجاد رعب و وحشت و وارد آوردن خسارات به خودروهای مستقر در پارکینگ کرد.

متاسفانه برغم هشدارهای رسمی قبلی، پلیس دانمارک بموقع در محل حاضر نشد . مایه تاسف است که در قلب اروپا چنین تعرضی به یک خانم و آن هم سفیر دارای مصونیت دیپلماتیک می شود و پلیس بموقع در محل حضور پیدا نمی کند. عدم تامین امنیت سفیر و سفارت کشورمان در کپنهاگ بر عهده دولت دانمارک بوده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *