وزیر فرهنگ در پیامی درگذشت شاعر پیشکسوت آئینی را تسلیت گفت

10:23 - 16 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۶۹۷۵
محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور پیامی درگذشت حاج سیدرضا مویّد خراسانی، شاعر پیشکسوت آئینی را تسلیت گفت.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن پیام محمدمهدی اسماعیلی در مورد شاعر خراسان به شرح زیر آمده است: 

«انالله و اناالیه راجعون

درگذشت شاعر پیشکسوت آیینی استاد حاج سیدرضا مویّد خراسانی موجب تأثر و تألم  فراوان شد.

استاد مویّد از تباری ارجمند و رشد یافته  خانواده‌ای شریف بود که طبعِ شیرین او، به‌ویژه قطعات و سروده های پرمایه و ژرف‌اندیشانه‌اش، حلاوت را در جانِ مخاطب می‌ریخت و او را مجذوبِ خویش می‌ ساخت.

او از شیفتگان و مروّجان فرهنگ رضوی بود و طبع روان را جز به راه راستی و  نیکی به کار نگرفت تا شعر فاخر آیینی بقا یابد و خدمت ادبی موثری هم به انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ارائه داد.

شاعر

اینجانب این ضایعه را به خانواده آن زنده‌یاد، اهل فرهنگ و فضیلت و شیفتگان و دوست‌داران اهل‌بیت (علیهم السلام) تسلیت می‌گویم. خدایش او را در جوار رحمت خویش قرینِ نعمتی ابدی سازد که شایسته چنین رفعتی است.»

گفتنی است، سیدرضا مؤید خراسانی، شاعر پیشکسوت آئینی اهل مشهد که عصر امروز، ۱۵ مهر ماه، از دنیا رفت، در سال ۱۳۲۱ در مشهد مقدس دیده به جهان گشوده بود. او تحصیلات مقدماتی را در مکتب‌خانه‌ پشت سر گذاشت و پس از آن به شغل آزاد روی آورد.

شاعری در کتابخانه آستان قدس رضوی

موید سرودن را از ۱۲ سالگی آغاز کرد؛ علاقه‌اش به شعر پای او را به کتابخانه آستان قدس رضوی گشود و باعث شد ساعت‌ها در جوار حرم مطهر رضوی به مطالعه دیوان اشعار گذشتگان بپردازد. او طی سال‌های متمادی اشعار قابل توجه آئینی سروده که همواره مورد استفاده ذاکران و مداحان اهل بیت(ع) قرار گرفته است.

موید از بزرگان شعر آئینی به شمار می‌آید و هیچ مناسبتی در تقویم تشیع نیست که برای آن شعری نسروده باشد. «گل‌های اشک»، «جلوه‌های رسالت»، «نغمه‌های ولایت»، «سفینه‌های نور» و «چکامه عشق» بخشی از آثار متعدد او است که منتشر شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *