رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

فائو: شمار گرسنگان در آفریقا تا سال 2030 به 310 میلیون نفر می‌رسد

12:31 - 20 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۲۱۱۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سازمان ملل هشدار داد که بحران‌های همپوشان، تلاش‌ها برای پایان دادن به بحران گرسنگی در آفریقا را خنثی می‌کند.

خبرگزاری میزان – سازمان ملل پیش بینی کرد که تداوم روند فعلی در آفریقا سبب می‌شود تا شمار گرسنگان در آفریقا تا سال 2030 به 310 میلیون نفر برسد.

به گزارش «گاردین»، سازمان خوار و بار و کشاورزی سازمان ملل (فائو) هشدار داد که بحران‌های درهم تنیده و همپوشانی آنها، تلاش‌ها برای پایان دادن به گرسنگی در آفریقا را خنثی می‌کند؛ چراکه بحران اقلیمی، شیوع کرونا، درگیری‌های محلی و افزایش شدید قیمت سوخت، میلیون‌ها نفر را به گرسنگی سوق می‌دهد.

براساس سازمان ملل، تا سال 2021، حدود 278 میلیون نفر در آفریقا گرسنه شدند که این رقم معادل یک پنجم کل جمعیت این قاره است و رشد 50 میلیون نفری را از سال 2019 نشان می‌دهد.

«فائو» همچنین پیش بینی کرد که این رقم تا سال 2030 به 310 میلیون نفر افزایش خواهد یافت.

دستیار مدیر کل «فائو» و نماینده منطقه‌ای آن در آفریقا، در کنفرانسی در «آدیس آبابا» گفت: آفریقا در تلاش‌های خود برای پایان دادن به گرسنگی، ناامنی غذایی و سوءتغذیه به عقب حرکت می‌کند؛ این عقبگرد ناشی از شوک‌های در هم تنیده، همپوشان و درازمدت در آفریقا اعم از بحران اقلیمی، پیامدهای ماندگار شیوع کرونا، درگیری‌های منطقه ای و افزایش قیمت سوخت در پی بحران اوکراین  است.

وی در ادامه گفت: بیشتر کشورهای آفریقایی فاقد انعطاف‌پذیری و مکانیسم‌های مقابله با این شوک‌ها هستند و در نتیجه معیشت میلیون‌ها نفر از بین می‌روند؛ تا زمانی که مسیر خود را تغییر ندهیم و یاد نگیریم که چگونه کارها را متفاوت و بهتر انجام دهیم، بحران از بین نمی‌رود یا شرایط بهتر نمی‌شود.

 شاخ آفریقا پس از چهار فصل بارش ناموفق متوالی به شدت تحت تاثیر خشکسالی قرار گرفته و پیش بینی می‌شود پنجمین فصل بارش نیز با شکست مواجه شود.

سازمان بین المللی بشردوستانه اقدام علیه گرسنگی اعلام کرد که وخامت اوضاع منجر به انفجار نیازها در سومالی، کنیا و اتیوپی شده است؛ جایی که 36.1 میلیون نفر در این سه کشور تحت تاثیر خشکسالی شدید قرار دارند؛ این رقم در ماه جولای 19 میلیون نفر بود.

«مارتین گریفیتس»، مسئول امور بشردوستانه سازمان ملل هفته گذشته در مصاحبه ای گفته بود: شکی ندارم که ما شاهد قحطی در سومالی هستیم و می‌ترسم این اولین موردی باشد که در شاخ آفریقا اعلام می‌شود.

رئیس جمعیت‌های بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر گفت: وضعیت کنونی در سومالی یادآور قحطی سال 2011 است که منجر به کشته شدن 250 هزار نفر در این کشور شد.

 وی هشدار داد که اگر کمک‌های بشردوستانه افزایش پیدا نکند، ممکن است میلیون‌ها نفر در شاخ آفریقا از گرسنگی جان خود را از دست بدهند، البته عدم پاسخگویی سریع از نظر اخلاقی غیرقابل قبول است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *