صدور کیفرخواست برای ۶۵ نفر از اغتشاشگران در استان هرمزگان

10:34 - 20 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۲۱۱۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری هرمزگان از صدور کیفرخواست برای ۶۵ نفر از اغتشاشگران در این استان خبر داد.

خبرگزاری میزان_ با توجه به دستور حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه شورای عالی قوه قضاییه مبنی بر لزوم رسیدگی خارج از نوبت به پرونده عناصر اغتشاشات اخیر و همچنین اعلام کیفرخواست و احکام صادره در این خصوص از طریق مرکز رسانه قوه قضاییه، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از صدور کیفرخواست برای ۶۵ نفر از اغتشاشگران در این استان خبر داد.

مجتبی قهرمانی در ادامه با اشاره به صدور قرار جلب به دادرسی برای۱۳ نفر دیگر از عناصر اغتشاشات اخیر نیز افزود: در قرار صادر شده توسط دادسرا، اتهام این افراد، تخریب و تحریق اموال عمومی، تحریک مؤثر دیگری به قتل و کشتار، فعالیت تبلیغی علیه نظام، اخلال در نظم عمومی و تمرد توأم با ضرب و جرح قید شده است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه اغتشاشگران در ایجاد تجمعات غیرقانونی، آتش سوزی و تعرض به برخی اماکن دولتی و خصوصی نقش محوری داشته‌‌ و موجب رعب و وحشت مردم شده اند، شعب دادسرا به سرعت پرونده آنها را مورد بررسی قرار داده اند و پرونده این افراد پس از صدور کیفر خواست به همراه دلایل، مستندات و ضمائم پرونده به دادگاه ارسال شده است.

قهرمانی همچنین عنوان کرد: با توجه به دستور مؤکد رئیس قوه قضاییه در این خصوص، وقت رسیدگی دادگاه به صورت خارج از نوبت و در سریع‌ترین زمان ممکن تعیین شده و جلسات این دادگاه ظرف روز‌های آتی برگزار خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش مهم و تعیین کننده حافظان امنیت کشور در شناسایی عوامل اغتشاشات اخیر و همچنین تکمیل روند تحقیقات به منظور مشخص شدن زوایای پنهان فعالیت های مجرمانه این افراد، از اقدام به موقع و مقتدرانه دستگاه های انتظامی و امنیتی در این خصوص تشکر و قدردانی کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان با تأکید بر اینکه در برابر هر نوع هنجارشکنی و اغتشاش، قاطعانه ایستاده ایم، ضمن هشدار به اخلال گران در نظم و امنیت عمومی، خاطرنشان کرد: افرادی که سودای چنین جرایمی را در سر می پرورانند، بدانند که دستگاه قضایی برای حفظ امنیت مردم با کسی تعارف ندارد و مجازات این‌گونه افراد، قاطع و بدون اغماض خواهد بود.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *