هشدار وزیر امور خارجه درباره صدور قطعنامه و اعمال تحریم اتحادیه اروپا علیه ایران

10:02 - 23 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۴۸۵۷
وزیر امور خارجه می‎گوید برخی کشورها موضوع صدور قطعنامه یا تحریم‌هایی را در دستور کار خود قرار داده اند که در صورت چنین اقدامی، جمهوری اسلامی ایران اقدام متقابل خواهد کرد.

خبرگزاری میزان - «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه، در گفت‌وگوی تلفنی با «ژوائو گومز کراوینیو»، وزیر خارجه پرتغال، در خصوص برخی موضوعات مرتبط با مناسبات دوجانبه و همچنین مسائل بین المللی مورد اهتمام مشترک گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

طرفین در این گفت‌وگو، با اشاره به بیش از پنج قرن روابط خوب میان دو کشور، بر گسترش هر چه بیشتر این روابط تاکید کردند.

وزیر امور خارجه در این گفت‌وگوی تلفنی با تشریح مذاکرات صورت گرفته در نیویورک و گفت‌وگوهای سازنده رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان با  مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، بر ضرورت بسته شدن پرونده‌های اتهامی آژانس علیه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

«اميرعبداللهيان» در موضوع اوکراین نیز بار دیگر تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان سلاح برای به کارگیری در جنگ اوکراین در اختیار هیچ طرفی قرار نداده و نخواهد داد.

رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: ما باور داریم تسلیح هر یک از طرفین بحران، باعث طولانی تر شدن جنگ خواهد شد، بنابراین به هیچ وجه جنگ را راه مناسبی نه در اوکراین و نه در افغانستان، سوریه و یمن ندانسته و نمی‌دانیم.

«امیرعبداللهیان» افزود: ما کشوری هستیم که در غرب و شرق با گروه‌های تروریستی مانند القاعده، داعش و... مواجهیم؛ همچنین در هفته‌های اخیر شاهد ورود اسلحه از مرزهای غربی و شرقی کشور بوده ایم؛ این در حالی است که برخی کشورها در اظهاراتی مداخله جویانه موضوع اغتشاشات و فعالیت‌های تروریستی را به عنوان اعتراض تلقی کرده و در عمل باعث تحریک اغتشاش گران و تروریست‌ها می‌شوند و حتی موضوع صدور قطعنامه یا تحریم‌هایی را در نشست آتی شورای وزیران اتحادیه اروپا در دستور کار خود قرار داده اند که در صورت چنین اقدامی، جمهوری اسلامی ایران اقدام متقابل خواهد کرد.

وزیر خارجه پرتغال نیز ضمن تاکید بر پیشینه طولانی روابط خوب میان دو کشور، از مواضع و اقدامات جمهوری اسلامی ایران در تداوم مذاکرات هسته ای و به خصوص تعامل گسترده تر با آژانس بین المللی انرژی اتمی استقبال کرد.

«ژوائو گومز کراوینی»، همچنین خواستار تداوم همکاری‌های ایران در راستای کاهش بحران در اوکراین شد و در پایان با خانواده تمامی آسیب دیدگان حوادث اخیر از جمله نیروهای انتظامی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران ابراز همدردی کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *