رکوردهای جدید در انتظار بحران جهانی گرسنگی

10:22 - 23 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۵۰۴۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کمبود مواد غذایی و بحران آب و هوایی می‌تواند خطر رکوردهای جدید برای بحران جهانی گرسنگی را به همراه داشته باشد.

خبرگزاری میزان - برنامه جهانی غذا (WFP) هشدار داد که جهان در معرض خطر و بحران گرسنگی بی‌سابقه است، زیرا بحران جهانی غذا همچنان افراد بیشتری را به سمت سطوح وخیم ناامنی غذایی حاد سوق می‌دهد.

این نهاد در فراخوانی برای اقدام فوری به منظور رسیدگی به علل ریشه‌ای افزایش گرسنگی، پیش از روز جهانی غذا، اعلام کرد که بحران کنونی ناشی از «تلاقی بحران‌های متعدد» است که ناشی از شوک‌های اقلیمی، درگیری‌ها و بی‌ثباتی اقتصادی است.

تعداد افراد گرسنه در سراسر جهان از ابتدای سال 2022 از 282 میلیون به حدود 345 میلیون افزایش یافته است.

«دیوید بیزلی»، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا می‌گوید: ما با یک بحران جهانی بی‌سابقه‌ غذایی مواجه هستیم و همه نشانه‌ها گواهی می‌دهد که ما هنوز بدترین وضعیت را ندیده‌ایم.

وی افزود: در سه سال گذشته نرخ گرسنگی به طور مکرر به سطوح جدیدی رسیده است و اجازه دهید واضح بگویم؛ همه چیز می‎تواند بدتر شود و بدتر خواهد شد مگر اینکه مقیاس بزرگی از تلاش هماهنگ برای رسیدگی به علل اصلی این بحران وجود داشته باشد؛ ما نمی‌توانیم یک سال دیگر رکورد گرسنگی داشته باشیم.

این آژانس امداد غذایی اضطراری تاکید کرد که در حال حاضر در پنج کشور افغانستان، اتیوپی، سومالی، سودان جنوبی و یمن، قحطی را مهار می‎کند.

درگیری همچنان آسیب پذیرترین افراد را به گرسنگی فاجعه‌بار می‌کشاند؛ ارتباطات مختل شده، دسترسی بشردوستانه محدود شده و جوامع آواره می‌شوند.

خشکسالی بی‌سابقه در شاخ آفریقا، مردم بیشتری را به سطوح نگران‌کننده‌ای از ناامنی غذایی سوق می‌دهد، به‌علاوه قحطی در سومالی پیش‌بینی شده است، در حالی که سیل خانه‌ها و زمین‌های کشاورزی را در چندین کشور ویران کرده است، که مهم‌ترین آنها در پاکستان است.

برنامه جهانی غذا هشدار داده تا زمانی که منابع لازم در دسترس قرار نگیرد، قیمت‌ها بر اساس زندگی‌های از دست رفته و معکوس شدن دستاوردهای توسعه‌ای که به سختی به دست آمده‌اند، برآورد می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *