با ورود دستگاه قضا یک شرکت تولیدی در قزوین پس از 2 سال احیا و موجب اشتغال‌ 217 نفر شد

8:06 - 26 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۶۰۵۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیر عامل «شرکت آجرشکوفه خاک»، گفت: با همت دادگستری و دادستانی استان قزوین و تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی استان پس از ۲ سال تعطیلی، این واحد تولیدی احیا و برای بیش از 217 نفر نیروی کار آن ایجاد اشتغال‌ شد.

خبرگزاری میزان - دستگاه قضایی وظیفه ذاتی در مسائل اقتصادی و تولید ندارد اما با توجه به اهمیت و تاثیر توسعۀ تولید در خودکفایی و بهبود معیشت مردم و بویژه جلوگیری ازتضییع حقوق عامه که از اولویت‌های دستگاه قضا است؛ با دستور رئیس قوه قضاییه مسئولان قضایی کشور به این مقوله ورود پیدا کردند و با همت دادگستری‌ها و مراجع قضایی در سراسر کشور از توقف چرخش چرخ بسیاری از کارخانه‌ها ومجتمع‌های تولیدی جلوگیری شد تا با حمایت از صاحبان صنایع و تولیدکنندگان چرخ تولید کشور از کار نیفتد و تولیدکنندگان با امنیت خاطر بیشتری به فعالیت خود ادامه دهند.

مساعدت و کمک در جهت رفع مشکلات «شرکت آجرشکوفه خاک» بوئین زهرای استان قزوین پس از چند سال تعطیلی و احیا این واحد تولیدی از دیگر اقدامات اخیر قوه‌قضاییه در راستای «حمایت، مانع زدایی از تولید و اشتغال‌زایی» است که به همین بهانه خبرگزاری میزان، با مهدی برزگر مدیرعامل این شرکت پیرامون مشکلات، عوامل تهدیدکننده فعالیت و احیا این کارخانه گفت‌وگوی ذیل را ترتیب داده است.

مهدی برزگر در گفت‌وگو با میزان، در خصوص ورود دستگاه قضا و اقدامات دادگستری و دادستانی استان قزوین در جهت رفع مشکلات و احیا «شرکت آجرشکوفه خاک» با اشاره به تاسیس این شرکت در سال1387، اظهارکرد: پس از تاسیس و راه اندازی کارخانه و با پیشرفت فیزیکی 47 در صد از کار سال 1390 برای ادامه فعالیت نیازمند دریافت تسهیلات بانکی شده و جهت دریافت وام با بانک قرار داد امضا کردیم.

 وی افزود: اما متأسفانه پس از حدود 3 سال تنها بخشی از تسهیلات بانکی به «شرکت آجرشکوفه خاک» پرداخت شد و به دلیل گذشت زمان و کاهش ارزش اعتبارات اعطایی بانک عامل و افزایش قیمت مواد اولیه کارخانه دچار مشکل شد و بانک نیز با این ادعا که طرح درست اجرا نشده و انحراف در طرح از پرداخت مابقی تسهیلات به شرکت خود داری کرد.

مدیر عامل «شرکت آجرشکوفه خاک» با بیان اینکه در نهایت بانک اقدام به مزایده کارخانه کرد، افزود: کارخانه با وسعت 90 هزار متر در کارشناسی به مبلغ 3 و نیم میلیارد تومان قیمت گذاری شد و در جریان واگذاری کارخانه به بانک عامل تنها جایی که به داد ما رسید قوه قضاییه بود.

برزگر ادامه داد: بانک ادعا می کرد که اداره کل بازرسی استان قزوین از«شرکت آجرشکوفه خاک» شکایت کرده و به تبع آن بانک هم از شرکت که با ورود به موقع خود اداره کل بازرسی استان قزوین این ادعا رد شد و این اداره کل به شرکت کمک بسیاری کرد.

وی در ادامه با اشاره به ورود و کمک دادگستری و دادستانی استان قزوین و تشکیل جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی، افزود: با ورود دستگاه قضایی و دادستان وقت استان خوشبختانه «شرکت آجرشکوفه خاک» از بحث انحراف در طرح تبرئه شد.

مدیر عامل «شرکت آجرشکوفه خاک» با بیان اینکه بانک بدون اطلاع ما قصد داشت سند کارخانه را به نام خود انتقال دهد، اضافه کرد: در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی دادستان قزوین موجب مصوبه‌ای شد که جلوی این امر را گرفت.

برزگر با بیان اینکه از سال 1398 تولید شرکت متوقف و کارخانه تعطیل شده بود، افزود: در سال 1400 با کمک دادگستری استان قزوین کارخانه راه اندازی شد اما به دلیل اینکه بسیاری از تجهیزات شرکت سرقت شده بود مجددا با کمک شورای حل اختلاف شهرستان بوئین زهرا و دریافت تامین دلیل پس از 8 ماه «شرکت آجرشکوفه خاک»  تقریبا از 1400/10/18 شروع به تولید کرد.

مدیر عامل «شرکت آجرشکوفه خاک» ادامه داد: به دلیل اینکه بانک تسهیلات را کامل به ما پرداخت نکرده است هنوز به تولید 100درصدی نرسیده ایم و قوه قضاییه نیز همچنان پای کار است تا بانک را مجاب به پرداخت مابقی تسهیلات کند، یعنی قدم به قدم به لطف و کمک قوه قضاییه و سازمان بازرسی مشکلات شرکت در حال حل شدن است.

وی افزود: به عنوان مثال در بحث تغییر کاربری که بسیار برای «شرکت آجرشکوفه خاک» مهم بود و در 90 هزار متر زمین متعلق به شرکت، بصورت پراکنده 15 هزار متردارای مجوز تغییر کاربری راساخته بودیم، بانک برای تخریب و قلع و قمع کارخانه رای گرفته بود که مجددا با ورود دادستانی استان قزوین از تخریب کارخانه جلوگیری شد.

برزگر با بیان اینکه شرکت آجر شکوفه خاک «آجر سفال و بلوک‌های تیغه‌ای برای پوشش دیوار بلوک سقفی، آجر نما، آجرهای سفال تمام اتوماتیک و آجر نسوز» تولید می کند، افزود: در حال حاضر بین 40 تا 50 هزار عدد تولید روزانه داریم.

مدیر عامل «شرکت آجرشکوفه خاک» با اشاره به همکاری مستقیم 67 نیروی کار با این شرکت، افزود: بیش از 150 نفر نیروی کار نیز در بخش حمل و نقل و فروش بصورت غیرمستقیم با «شرکت آجرشکوفه خاک» همکاری مستمر دارند.

وی برای بکارگیری مددجویان شهرستان بویین زهرا با هماهنگی دادگستری استان قزوین در بخش حمل و نقل «شرکت آجرشکوفه خاک» اعلام آمادگی کرد و افزود: این شرکت فعالیت مجدد خود را مدیون کمک قوه قضاییه می داند به همین دلیل و برای ادای این دین به جامعه، بحث آزادی 60 زندانی را به لطف امام حسین (ع) و با کمک دادستان و اداره کل زندان های استان قزوین پیگیری می کنیم.

برزگر عنوان‌کرد: رویکرد قوه قضاییه برای ورود و کمک به حوزه تولید و در بحث اقتصاد که اصلا جزء شاخصه‌های کاری اش نیست یکی از شاهکارهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

مدیرعامل «شرکت آجرشکوفه خاک» همچنین با بیان اینکه در جهان هیچ دولتی و نظامی دیده نمی شود که دستگاه قضایی آن پیگیر حل مشکلات تولیدکننده‌ها باشد، اضافه کرد: مسئولان دستگاه قضا در هر سمت به عنوان دادستان، رئیس دادگستری  و ... اگر به حوزه تولید و تولید کنندگان مساعدت و یاری نمی‌رساندند شاید بسیاری از تولیدکنندگان از جمله بنده به علت بدهی و عدم تمکن مالی راهی زندان می شدیم.

بیشتر بخوانید:

با ورود دستگاه قضا یک شرکت دانش‌بنیان در یزد احیا و موجبات اشتغالزایی برای بیش از ۴۰۰ نفر فراهم شد

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *