درخواست تایوان برای عضویت در اتحادیه اقتصادی هند و اقیانوسیه در میانه تنش‎ها با چین

10:49 - 25 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۷۷۶۸
یک مقام تایوانی خواستار عضویت این کشور در اتحادیه اقتصادی هند و اقیانوسیه شد.

خبرگزاری میزان - «چن یین-لین»، مدیر دفتر اقتصادی و فرهنگی تایپه در گوام، خواستار عضویت تایوان در اتحادیه اقتصادی هند و اقیانوسیه شد.

به گزارش «تایوان نیوز»، «لین» گفت که تخصص تایوان در صنعت با فناوری پیشرفته، مانند تولید نیمه هادی، کمک زیادی به هدف IPEF برای انعطاف پذیری زنجیره تامین خواهد کرد.

وی همچنین از تعهد تایوان به سیاست‌های کربن صفر که می‌تواند انرژی سبز و سیاست‌های زیست ‌محیطی را برای شرکای IPEF پیش ببرد، گفت.

این مقام تایوان ابراز امیدواری کرد که گوآم به توانایی و تمایل تایوان برای کمک به متحدان در دستیابی به اهداف تجاری، فناوری، زیرساخت‌ها و حفاظت از محیط زیست خود پی ببرند.  

این در حالی است که «شی جین پینگ»، رئیس جمهور چین، به تازگی اعلام کرد که کشورش از حق استفاده از زور در موضوع تایوان چشم‌پوشی نخواهد کرد.

«شی»، گفت: این به مردم چین بستگی دارد که مسئله تایوان را حل کنند و چین هرگز از حق استفاده از زور چشم پوشی نمی‎کند، اما برای یک راه حل مسالمت آمیز تلاش خواهد کرد.  

تنش‌ها بین پکن و تایپه در ماه آگوست به دنبال سفر «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، به طرز چشمگیری افزایش یافت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *