رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کنعانی: تصمیم تحریمی اتحادیه اروپا مردود و فاقد اعتبار است

22:21 - 25 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۸۸۴۲
سخنگوی وزارت امور خارجه تصمیم تحریمی شورای اتحادیه اروپا را مردود و فاقد اعتبار خواند.

خبرگزاری میزان - «ناصر کنعانی»، سخنگوی وزارت امور خارجه، تصمیم شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا در اعمال تحریم‎های یکجانبه علیه برخی مسؤلان و نهادهای ایرانی را قویا محکوم کرد و آن را به منزله نقض حقوق بین الملل و مصداق بارز مداخله در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه افزود: جای تاسف عمیق دارد که انگیزه‎های خاص سیاسی و نیز استناد به اطلاعات بی پایه، تحریف شده و ادعاهای ساخته و پرداخته معاندین ملت ایران و رسانه های شناخته شده وابسته به آنها، مبنای چنین تصمیم غلط و غیرسازنده ای قرار می‎گیرد.

«کنعانی»، تصمیم تحریمی شورای اتحادیه اروپا را حاکی از تداوم رویکرد مغرضانه و استفاده ابزاری از حقوق بشر برای نیل به اهداف سیاسی ارزیابی کرد و چنین تصمیمی را از اساس مردود و فاقد اثر و اعتبار خواند.

وی تاکید کرد: ملت بزرگ ایران پیش از این، اتحادیه اروپا و اعضای آن را، بدلیل بی عملی و همراهی با تحریم های غیر قانونی حداکثری آمریکا، ناقض بزرگ حقوق بشر قلمداد می‎کند.

سخنگوی امور وزارت خارجه با رد تمامی اتهامات وارد شده به اشخاص و نهادهای ایرانی، گفتد: در پاسخ به اقدام شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا، بزودی تحریم‎های متقابل علیه اشخاص و نهادهای ذیربط اروپایی اعمال و اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *