رابرت مالی: احیای توافق هسته‌ای در دستور کار نیست

8:29 - 26 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۸۹۴۶
نماینده دولت بایدن در امور ایران ادعا کرد که اکنون احیای توافق هسته‌ای در دستور کار نیست.

خبرگزاری میزان - «رابرت مالی»، نماینده دولت آمریکا در امور ایران، در اظهاراتی ادعایی می‎گوید که احیای توافق هسته‌ای با ایران «در دستور کار نیست» و «تمرکزی بر آن وجود ندارد».

«مالی» در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌ان»، ادعا کرد: دولت بایدن معتقد است که آمریکا باید ایران را از دستیابی به سلاح هسته‌ای باز دارد.

وی مدعی شد: دیپلماسی راه جلوگیری از رسیدن ایران به سلاح هسته‌ای است.

این مقام آمریکایی در بخش دیگری، ادعا کرد که خواهیم دید که آیا ایران دولتی است که علاقه مند به دستیابی به آن توافق است یا خیر، اما در این مرحله، تمرکز بر بر مذاکرات نیست، زیرا مذاکرات متوقف شده است.

به ادعای وی، بایدن از همان روز اول به صراحت اعلام کرد که یکی از اولویت‌هایش جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است و وی معتقد است که بهترین گزینه برای رسیدن به این هدف دیپلماسی است.

«مالی»، در بخش دیگری از ادعاهای خود گفت: دلیل به بن‌بست رسیدن مذاکرات و اینکه چرا مذاکرات اصلاً پیش نمی‌رود و اینکه چرا مذاکرات در کانون توجه نیستند، این است که ایران در این مذاکرات در دو ماه گذشته موضعی اتخاذ کرده که با بازگشت به توافق ناسازگار است.

نماینده دولت آمریکا در امور ایران، همچنین مدعی شد که ایران مطالباتی را مطرح می‌کند که ربطی به برجام ندارد و تا زمانی که چنین باشد، مذاکرات متوقف خواهد ماند.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا برجام

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *