رشد 11 درصدی وصول معوقات بانکی در نیمه نخست سال

8:08 - 27 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۹۷۴۵
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشورگفت: میزان وصول معوقات بانک ها در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11 درصد رشد داشته و در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ میزان وصول معوقات بانک ها بیش از ۱۲۵ هزار و ۷۰۵ میلیارد ریال است.

حسن بابایی در گفت‌وگو با میزان، درباره میزان وصول معوقات بانک ها در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: میزان وصول معوقات بانک ها در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11 درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه افزود: میزان وصول معوقات بانک ها در ۶ ماهه سال ۱۴۰۰، ۱۱۳ بیلیون و ۲۸۴ میلیارد ریال است در حالی که در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ میزان وصول معوقات بانک ها ۱۲۵ بیلیون و ۷۰۵  میلیارد و ۶۹۷ میلیون و ۱۹۰ هزار و ۸۸۹ ریال بوده یعنی بیش از ۱۲۵ هزار و ۷۰۵ میلیارد ریال است.

وی در ادامه درباره عملکرد سامانه ثبت الکترونیک ممنوع الخروجی و رفع ممنوع الخروجی، گفت: در ۶ ماه سال ۱۴۰۰، ۱۰ هزارو ۷۱۰ ممنوع الخروجی ثبت شده در حالی که در ۶ ماه سال ۱۴۰۱، ۱۱ هزارو ۹۴ ممنوع الخروجی به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: در ۶ ماه سال ۱۴۰۰، ۱۱ هزار و ۵۹۵ رفع ممنوعیت خروج ثبت شده در حالی که در ۶ ماه سال ۱۴۰۱، ۱۲هزارو ۳۳ رفع ممنوعیت خروج به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد رشد داشته است.

 بابایی درخصوص اقدامات صورت گرفته در کارگروه ویژه حل فوری مشکلات ثبتی شرکت های دانش بنیان، گفت: مطابق شعار سال « تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» اولین جلسات کارگروه ویژه حل فوری مشکلات ثبت شرکت های دانش بنیان در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد که مرکز مالکیت معنوی نیز در این زمینه کارگروه هایی را تشکیل داده است.

وی افزود: در این کارگروه شرکت های دانش بنیانی که مشکلاتی در خصوص ثبت شرکت داشتند در اولویت قرار گرفتند تا ثبت این شرکت ها به فوریت انجام شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار کرد: بحث ثبت علائم، برند ها و اختراعات نیز به صورت ویژه در مرکز مالکیت معنوی انجام می‌شود.

بابایی بیان کرد: در همین راستا جلسات فصلی شرکت های دانش بنیان برگزار می‌شود و آسیب‌شناسی صورت گیرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه گفت: عملکرد سامانه ثبت الکترونیک شرکت ها و موسسات غیرتجاری در ۶ ماهه سال ۱۴۰۱ به این صورت بوده که ۳۲ هزارو ۱۴۸ شرکت به ثبت رسیده است.

وی در ادامه گفت: در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۱ ثبت شرکت های منحله نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد رشد داشته است است به طوری که در سال  ۱۴۰۰، ۵ هزارو ۳۲۴ شرکت منحله ثبت الکترونیک شده در حالی که در ۶ ماهه سال ۱۴۰۱،  ۷ هزارو ۱۰۷ شرکت منحله ثبت الکترونیک شده است.

بابایی گفت در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۱ ثبت موسسات غیرتجاری منحله نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۷ درصد رشد داشته است به طوری که در ۶ ماهه سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۷۶ موسسه غیر تجاری منحله ثبت شده در حالی که در ۶ ماهه سال ۱۴۰۱، ۵۹۱ موسسه غیر تجاری منحله به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *