رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سازمان ملل: اقدامات اسرائیل علیه فلسطینیان مصداق «سرکوب» است

8:18 - 27 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۸۰۳۲۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
گزارش جدید سازمان ملل اقدامات اسرائیل را علیه فلسطینیان مصداق «سرکوب» توصیف کرده است.

خبرگزاری میزان – گزارشگر ویژه سازمان ملل در اراضی اشغالی گزارش جدید خود را منتشر و در آن اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را در کرانه باختری مصداق «سرکوب» توصیف کرد.

به گزارش «میدل ایست آی»، «فرانچسکا آلبانیز»، گزارشگر ویژه سازمان ملل، نوشت: تحقق حق مسلم مردم فلسطین برای تعیین سرنوشت مستلزم برچیدن یکبار برای همیشه شهرک‌سازی و استعمار اسرائیل و شیوه های آپارتاید آن است.

این گزارش در تاریخ 21 سپتامبر 2022 به جزئیات تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای از بین بردن هویت و حاکمیت جمعی فلسطینی اشاره می‎کند و به حمله 13 می 2022 توسط نظامیان صهیونیست به پرچمداران فلسطینی که پرچم ملی خود را در مراسم تشییع جنازه «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار شبکه «الجزیره» حمل می‌کردند، اشاره می‌کند.

«آلبانیز» همچنین استفاده از نیروی مرگبار علیه روزنامه نگاران و کارکنان سازمان‌های بشردوستانه منتقد رژیم صهیونیستی، همراه با بازداشت سران سیاسی فلسطین را مستند می‌کند؛ این گزارش در مورد پرونده اخیر صلاح حموری، وکیل فرانسوی-فلسطینی اهل قدس اشغالی که از 7 مارس 2022 بدون اتهام یا محاکمه به اتهام ادعایی تروریسم در بازداشت بود، بحث می‌کند.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر حدود 4 هزار و 500 فلسطینی در بازداشت هستند که 730 نفر بدون هیچ اتهامی و عمدتا مبتنی بر شواهد سری در بازداشت به سر می‎‌برند، در حالی که کودکان 12 ساله قربانی دستگیری و بازداشت خودسرانه شده‌اند. (سالانه 500 تا 700 کودک زیر سن قانونی توسط رژیم صهیونیستی بازداشت می‌شوند.)

در ماه آگوست، نظامیان رژیم صهیونیستی دفاتر هفت گروه حقوق بشر فلسطینی را در کرانه باختری اشغالی بستند. گزارش سازمان ملل این اقدام را سوء استفاده از «قانون مبارزه با تروریسم» خواند.

به نظر می‌رسد که این اقدامات رژیم صهیونیستی تلاشی برای محدود کردن، اگر نه ممنوعیت کامل، فضای نظارت بر حقوق بشر و مخالفت قانونی با اشغالگری این رژیم در سرزمین فلسطین باشد.

گزارشگر سازمان ملل گفت که زمان «تغییر پارادایم» در روابط رژیم صهیونیستی با جامعه بین‌المللی فرا رسیده است.

وی از تلاش‌های کشورهای منطقه برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و تلاش‌های صلح‌جویانه را «بی‌ثمر» خواند، زیرا «رویکردهای خود را بر حقوق بشر، به‌ویژه حق تعیین سرنوشت متمرکز نکرده‌اند و زیربنای شهرک‌نشینی-استعماری اسرائیل را نادیده گرفته‌اند.»

این گزارش از کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل خواست تا پایگاه داده به‌روز شده‌ای از مشاغل مرتبط با شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی را منتشر کند.

در این گزارش از کشورها خواسته شده است که خواستار پایان فوری اشغال کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی و بازگرداندن تمام زمین‌ها و منابعی شوند که مردم فلسطین از آنها آواره و از آنها خلع ید شده‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *