رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بحران روزافزون ناپدید شدن پناهجویان در مرزهای اروپا

11:30 - 27 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۸۰۷۲۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
روند ناپدید شدن پناهجویان در مرزهای اروپا به سطوح اسفناکی رسیده و اقدامی برای متوقف کردن آن صورت نمی‌گیرد.

خبرگزاری میزان - فاجعه ناپدید شدن مهاجران در مرزهای اروپا به ابعاد وحشتناکی رسیده است؛ با وجود درخواست‌های فراوان سازمان‌های بین‌المللی و جامعه حقوق بشری در سراسر اروپا، این مشکل کاملاً نادیده گرفته شده است.

به گزارش « ein.org.uk»، بر اساس پروژه مهاجران گمشده IOM، از سال 2014، حدود 25 هزار نفر در تلاش برای رسیدن به اروپا در دریای مدیترانه جان خود را از دست داده یا ناپدید شده‌اند.

اما این پدیده تنها به مرزهای جنوبی اروپا مربوط نمی‌شود و در همین بازه زمانی، برآورد می‌شود که حدود 900 نفر هنگام حرکت در مسیرهای داخل اروپا، چه در خشکی و چه در دریا، جان خود را از دست داده یا مفقود شده‌اند.

277 نفر تنها در بالکان غربی مفقود شدند، در حالی که برآورد می‌شود که 204 نفر هنگام تلاش برای رسیدن به انگلیس از طریق کانال مانش ناپدید شده‌اند.

یکی از نگران کننده‌ترین جنبه‌های ناپدید شدن در زمینه مهاجرت، نامرئی بودن ذاتی آنها و فقدان مستندات دقیق است.

این موضوع در درجه اول به این دلیل است که هیچ تعریف پذیرفته شده بین‌المللی از اصطلاح «مهاجر گمشده» وجود ندارد.

بیشتر مقامات بین‌المللی، مهاجران گمشده را افرادی می‌دانند که در روند عمدی مهاجرت به کشوری متفاوت از کشور محل سکونت خود، جان باخته و یا مفقود شده‌اند.

مهاجرانی که ناپدید شدن آنها مستقیما با سفرهای مهاجرت مرتبط نیست، معمولا نادیده گرفته می‌شوند و در نتیجه، شکاف‎هایی در گزارش کسانی وجود دارد که هنگام اقامت در کمپ‌ها، سکونتگاه‌های غیررسمی یا بازداشتگاه‌ها با عزیزانشان ارتباط خود را از دست می‎دهند.

انتهای پیام/


برچسب ها: اروپا پناهجویان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *