رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پویش «به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم» موجب آزادی یک محکوم به قصاص در منوجان استان کرمان شد

11:12 - 28 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۸۲۱۴۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس دادگستری شهرستان منوجان، گفت: با گذشت اولیای دم در راستای پویش «به عشق امام حسین(ع) می بخشم» یک محکوم به قصاص در شهرستان منوجان استان کرمان پس از 6 سال از قصاص نفس رهایی یافت.

خبرگزاری میزان - سامان افشارمنش با اعلام خبر رهایی یک محکوم از قصاص نفس در شهرستان منوجان استان کرمان،اظهار کرد: بار دیگر پیگیری‌ها و تلاش‌های خیرخواهانه «مسئولان قضایی، صلح یاران شوراهای حل اختلاف، معتمدان محلی و ریش سفیدان» موجب شد تا در یک فقره پرونده قصاص نفس اولیای دم از حق خود برای اجرای حکم قصاص محکوم گذشت کنند.

 رئیس دادگستری شهرستان منوجان تصریح کرد: این اقدام خداپسندانه در پی تلاش‌های دادگستری و با میانجی‌ گری‌های معتمدان و ریش سفیدان منطقه پس از گذشت  ۶ سال به ثمر نشست و سرانجام اولیای دم در راستای پویش مردمی «به عشق امام حسین (ع)» بزرگوارانه رضایت خود را برای رهایی محکوم از قصاص اعلام کردند.

وی با اشاره به اینکه این محکوم در سال ۱۳۹۵ در شهرستان منوجان به دلیل اختلافات شخصی مرتکب این جرم شده بود، افزود: پس از طی مراحل رسیدگی در دادگاه كیفری یك جیرفت حکم قصاص نفس محکوم علیه صادر می شود و با  تایید دادنامه در دیوان عالی کشور و صدور اذن قصاص نفس شرایط اجرای حکم قصاص مهیا شده بود.

افشارمنش گفت: اما با برگزاری چندین جلسه جهت برقراری صلح و سازش بالاخره اولیای دم با عمل به سنت حسنه الهی از خون دلبند خود گذشتند تا خانواده‌ای دیگر داغدار نشود.

 رئیس دادگستری منوجان ضمن قدردانی از اقدام ارزشمند خانواده اولیای دم و همچنین تلاش و کوشش صلح یاران و ریش سفیدان ومعتمدان محلی، تاکید کرد: کسانی که عفو و بخشش کرده و برای اصلاح ذات البین قدم برمی‌دارند، بدون شک نزد خداوند متعال عزیز هستند و نامشان ماندگار خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

رهایی ۱۲ محکوم از قصاص نفس و آزادی ۳۰۹ زندانی با همت شورا‌های حل اختلاف استان کرمان

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری قصاص

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *