امتناع دادگاه عالی کانادا از رسیدگی به شکایت بازماندگان و قربانیان مدارس شبانه روزی

9:26 - 29 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۸۲۹۸۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بازماندگان مدارس شبانه روزی کودکان بومی در کانادا می‌گویند که دولت کانادا از ارائه شواهد کلیدی به دادگاه برای تعیین غرامت به قربانیان و بازماندگان خودداری کرد.

خبرگزاری میزان – رسوایی جنایت در مدارس شبانه روزی کودکان بومی در کانادا با اقدامات متعاقب دولت این کشور همچنان در صدر خبرهاست.

به گزارش «گاردین»، بازماندگان یک مدرسه شبانه روزی کودکان بومی شکایتی برای دریافت غرامت به دادگاه عالی کانادا ارائه کردند اما این دادگاه از رسیدگی به پرونده مذکور خودداری کرد.

اگرچه دادگاه عالی کانادا از اعلام دلیل خود برای اخذ چنین تصمیم خودداری کرد، اما بومیان می‌گویند که این تصمیم ناشی از امتناع دولت کانادا برای ارائه شواهد کلیدی به دادگاه است.

منتقدان می‌گویند که درخواست‌ها جهت عدالت برای بازماندگان و قربانیان مدارس شبانه روزی کودکان بومی در کانادا به صورت مستمر یکی پس از دیگری رد می‌شوند.

یک حقوقدان کانادایی نیز تصمیم دادگاه عالی کانادا را نفرت انگیز خوانده و گفت که «جاستین ترودو»، نخست وزیر و کابینه اش پس از انتشار اسناد باید شرمنده باشند.

بیش از 150 هزار کودک بومی طی یک قرن به اجبار از خانواده‌‎های خود جدا و به مدارس شبانه روزی ویژه کودکان بومی تحت کنترل دولت کانادا و کلیسای کاتولیک منتقل شدند.

این مدارس به دلیل سوءاستفاده و آزار گسترده از کودکان بومی از جمله استفاده از یک صندلی برقی دست ساز برای تنبیه کودکان بومی، بدنام است.

چارچوب تعیین غرامت برای قربانیان و بازماندگان این مدارس در سال 2006  پس از عذرخواهی رسمی دولت کانادا بابت این مدارس اعلام شد.

این روند در سال 2007 آغاز شد، اما تاکنون بارها دولت کانادا برخلاف تعهد خود از ارائه اسناد به دادگاه جهت تعیین غرامت منصفانه خودداری کرده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *