پایان صف‌‌های کیلومتری کامیون‌های باری در ورودی شهرستان مهریز با اقدام دستگاه قضایی/ عملياتی شدن یکی از مصوبات مهم سفر رئيس قوه قضاييه به استان يزد در 50 روز

14:20 - 30 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۸۴۳۵۳
با پيگيری سازمان قضایی نيروهای مسلح عملیات جابجایی پاسگاه شهید مدنی یزد آغاز شد.

خبرگزاری میزان_ با دستور رئیس قوه قضاییه و طی مراسمی با حضور رئيس سازمان قضایی نيروهای مسلح و جمعی از مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی استان يزد، عمليات انتقال پاسگاه شهيد مدنی مهريز يزد به صورت رسمی آغاز شد.

در جریان سفر دهم شهریورماه رئیس دستگاه قضا و اعضای شورای عالی قوه قضاییه به استان یزد، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح ضمن عزیمت به شهرستان مهریز در راستای رفع مشکلات ناشی از محل استقرار پاسگاه شهید مدنی، اقداماتی را در دستور کار قرار داد؛ وجود صف‌های کیلومتری کامیون‌های باری در این منطقه و مشکلاتی که از این جهت برای ساکنان و خود کامیون‌داران ایجاد می‌شد، از معضلات قابل توجه این ناحیه بود که در راستای رفع این معضل و تسهیل عبور و مرور رانندگان، اقدامات مستمری در دستور کار مسئولان ذی‌ربط در دستگاه قضایی قرار گرفت.

رئیس عدلیه نیز در این راستا دستورات مشخصی را خطاب به رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح صادر و متعاقب آن در چند نوبت بر استمرار پیگیری‌ها در این زمینه تاکید کرد.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به مشکلاتی که پاسگاه شهید مدنی مهریز برای مردم آن منطقه و همچنین صاحبان وسایل نقلیه از حیث معطلی برای بازرسی ایجاد کرده است، به مسئولان مربوطه قضایی بویژه «رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح» تکلیف کرد موضوع جابجایی این پاسگاه را در جهت رفاه حال مردم شهرستان مهریز و رفع دغدغه‌های آنها با جدیت و به صورت مستمر پیگیری کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح نیز در جریان جلسه (۲۵ مهر) شورای عالی قوه قضاییه، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای دستور رئیس قوه قضاییه پیرامون جابجایی پاسگاه شهید مدنی شهرستان مهریز استان یزد، اظهار کرد: در نتیجه مساعدت و همکاری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، فرمانده فراجا و استاندار یزد، دستور آغاز عملیات جابجایی این پاسگاه از سوی سردار اشتری صادر شده و عملیات اجرایی این طرح روز شنبه ۳۰ مهر آغاز می‌شود.

بعد از گذشت 50 روز از دستور رئیس قوه قضاییه، امروز 30 مهر ماه احداث محل جدید ایستگاه ایست و بازرسی و انتقال پاسگاه شهید مدنی یزد با حضور رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح آغاز شد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشور در آیین کلنگ زنی محل جدید ایستگاه ایست و بازرسی شهید مدنی مهریز يزد اظهار کرد: در طول شبانه‌روز قریب به 13 تا 14 هزار تردد خودرو در این جاده صورت می‌گیرد و با توجه به وضعیت پایگاه فعلی ایست و بازرسی شهید مدنی، مشکلاتی برای مسافران و شهروندان مهریز ایجاد شده بود.

وی با بیان اینکه به همین دلیل بحث انتقال این ایست و بازرسی، با دستور اكيد حجت الاسلام والمسلمين محسنی اژه ای، رئيس قوه قضاييه به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: هر چند ایستگاه شهید مدنی مهریز برای خدمت به مردم و حفظ امنیت و سلامت استان یزد ایجاد شده است، اما باتوجه به وجود گلایه‌های مردمی وظیفه جابجایی آن را داریم.

وی گفت: توجه به این موضوع با آماری که از کشفیات مواد مخدر در این جلسه ارائه شد بسیار مهم است، چرا که اگر این مواد مخدر در این ایستگاه کشف نمیشد و در میان جوانان به عنوان سرمایه‌های آینده این کشور توزیع می‌ گردید، اتفاقات ناگواری رخ می‌داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان خاطرنشان کرد: حفظ نسل جوان این جامعه خدمتی بزرگ است و همین که بر سر راه ترانزیت قاچاقچیان مواد مخدر این عزیزان هوشیارانه ایستاده‌اند و زحمت می‌کشند، بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

وی عنوان کرد: این امر به خوبی نشان می‌دهد که حضور این ایستگاه و بازرسی خودروها و کشف قاچاق مواد مخدر و کالا اهمیت دارد و علاوه بر امنیت عمومی، امنیت اقتصادی را هم تامین می‌کند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح ادامه داد: به همین دلیل ماموریت انتقال این پاسگاه با دستور اكيد و مكرر حجت الاسلام والمسلمين محسنی اژه‌ای، رئيس قوه قضاييه به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته تا بتوانیم علاوه بر اینکه زمینه بهبود عملکرد ایستگاه را به وجود بیاوریم، جلوی ایجاد مشکل برای مردم را هم بگیریم.

حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان افزود: به ویژه با توجه به اینکه اکثریت بالاتفاق رانندگان انسان‌های شریفی هستند که برای تامین نان حلال تلاش می‌کنند، انصاف نیست که چندین ساعت در صف ایست و بازرسی معطل بمانند و همین موضوع یکی از مهمترین دلایلی است که برای انتقال این پایگاه در دستور کار قرار گرفته است.

وی در پايان از زحمات وتلاش های استاندار، رئيس دادگستری و اعضای شورای تأمين استان، فرمانده انتظامی و نماینده مردم مهریز در مجلس و فرماندار مهریز یزد تشکر کرد.

همچنین رئیس کل دادگستری استان یزد نیز با اشاره به برخی از مصوبات سفر ریاست قوه قضاییه به استان یزد تاکید کرده بود: انتقال پاسگاه شهید مدنی به مکان تعیین شده جدید و تهیه و نصب یک دستگاه ایکس ری می تواند بسیاری از مشکلات استان را حل و گام موثری در زمینه حفظ کرامت مردم باشد.

به گفته دهشیری، نزدیکی پاسگاه شهید مدنی به ورودی دهلیز شهرستان مهریز و روستاهای اطراف آن و ایجاد نارضایتی برای مردم منطقه و تشکیل صف چند کیلومتری خودروها در مدخل بازررسی، با جابجایی محل پاسگاه و نصب دستگاه ایکس ری مرتفع می شود.

غلامعلی دهشیری امروز در آیین کلنگ زنی ساختمان جدید ایست و بازرسی شهید مدنی شهرستان مهریز که با حضور رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور، استاندار یزد، فرماندهان انتظامی، نظامی، امنیتی و اعضای شورای تامین استان یزد برگزار شد اظهار داشت: تامین امنیت بر عهده فراجا قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: تامین امنیت، آسایش و رفاه عموم شهروندان برعهده این نیروی عزیز و مقتدر قرار گرفته و در حوزه نظم و امنیت عمومی هم فراجا اقدامات بسیار ارزشمندی انجام داده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد بیان کرد: طبعا ماهیت وظایف و رسالتی که برعهده فراجا قرار گرفته با پدیده‌ها و رویدادهای بحرانی در هم تنیده شده و این رسالت اهمیت بسیار بالایی دارد.

دهشیری خاطرنشان کرد: پلیسی که می‌خواهد تامین کننده امنیت در داخل کشور و مرزها را داشته باشد باید هم مظهر اقتدار و هم مظهر مهربانی باشد و این موضوع اهمیت فراوانی دارد که پلیس هر دوی این خصیصه‌ها را در کنار هم داشته باشد که با مردم مهربان و در مقابل مخلان نظم و امنیت مقتدرانه عمل کند.

وی گفت: اگر بخواهیم این پلیس را مقتدر ببینیم نیاز به ابزار، وسایل و الزاماتی هست که یکی از این موارد ایجاد پایگاه‌ها و ایستگاه‌هایی برای کنترل تردد در حوزه امنیت اقتصادی و امنیت عمومی جامعه است.

رئیس کل دادگستری استان یزد ادامه داد: با این ایستگاه اقتدار بسیار خوبی برای پلیس به وجود می‌آید که نه تنها شهرستان مهریز و استان یزد بلکه تمام کشور از این ایستگاه به دلیل قرار گرفتن در مسیر ترانزیت اصلی کشور بهره‌مند می‌شود.

دهشیری تصریح کرد: یکی از مصوبات رئیس قوه قضایه در 10 شهریور امسال و در جریان سفر به استان یزد این بود که نسبت به جابجایی پاسگاهی که در دهلیز ورودی شهرستان مهریز قرار گرفته و سال‌های سال مردم انتظار انتقال آن را داشتند اقدام شود و در همین مدت حدود 50 روزه زمینه اجرای آن فراهم شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *