215 هکتار اراضی ملی در شهرستان جیرفت استان کرمان رفع تصرف شد

12:19 - 01 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۵۲۷۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت از رفع تصرف بیش از 215 هکتار اراضی ملی در شهرستان جیرفت طی شش ماه ابتدایی سال 1401 خبر داد.

خبرگزاری میزان - حسین سلامی به رفع تصرف بیش از 215 هکتار اراضی ملی در شهرستان جیرفت طی شش ماه ابتدایی سال 1401 اشاره کرد و گفت: این اقدام در حوزه صیانت از اراضی مربوط به منابع طبیعی، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، راهداری و ... بوده است.

وی افزود: در حوزه صیانت از اراضی ملی در بخش منابع طبیعی، تعداد 30 فقره دستور رفع تصرف و اعاده به وضع سابق صادر و میزان 108 هکتار از اراضی ملی از تصرف افراد سود جو خارج شده و از تشکیل پرونده های حقوقی خلع ید و افزایش ورودی پرونده ها به محاکم جلوگیری شده است.

سلامی بیان کرد: در حوزه اداره کل شهر سازی، تعداد 28 مورد دستور رفع تصرف به میزان 98 هکتار و 159 متر مربع و به ارزش ریالی هزار میلیارد تومان صادر شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه جهاد کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری های غیر مجاز 6 مورد دستور اعاده به وضع سابق به میزان 11 هزارو 800 متر مربع صادر شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت تصریح کرد: در این رابطه ضمن جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، از ورود 6 پرونده به محاکم کیفری نیز جلوگیری شده است.

سلامی خاطر نشان کرد: در حوزه اداره کل راهداری ، تعداد 91 مورد دستور قلع قمع و اعاده به وضع سابق صادر و میزان 82 هزار متر مربع از حاشیه راه ها و جاده ها به ارزش ریالی چهار میلیارد تومان، آزاد سازی و از ورود 91 پرونده به سیستم قضایی جلوگیری شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *