زنگ خطر بحران گرسنگی در آفریقا؛ مرگ یک نفر در هر 36 ثانیه

11:49 - 02 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۶۵۰۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بحران گرسنگی در آفریقا به سطوح نگران کننده‌ای رسیده و نهادهای بین‌المللی درباره آن هشدار می‎دهند.

خبرگزاری میزان - بر اساس گزارش جدید درباره ناامنی حاد غذایی در آفریقا، پس از چهار فصل بارانی ناموفق متوالی، برداشت‌ها در شرق این قاره به حدی بی‌ثمر شده که احتمالا هر 36 ثانیه یک نفر بر اثر گرسنگی جان خود را از دست می‌دهد.

به گزارش «یاهو نیوز»، شرایط در سراسر سومالی، اتیوپی و کنیا به سرعت رو به وخامت است و کارشناسان حقوق بشر می‌گویند این بدترین بحران گرسنگی در تاریخ این منطقه است و چشم‌انداز روشنی برای پایان آن در آینده نزدیک وجود ندارد.

«مارگرت مولر»، هماهنگ کننده منطقه‌ای آفریقای شرقی و مرکزی آکسفام، سازمان جهانی که بر کاهش فقر جهانی تمرکز دارد و این گزارش را منتشر کرده، در این باره می‌گوید: وضعیت فوق‌العاده بحرانی است، بهبود احتمالی بعدی وضعیت فصل بارانی خواهد بود که از مارس تا می است؛ بنابراین اولین باری که می‌توانیم امیدوار باشیم محصولی داشته باشیم، سال آینده و در ماه ژوئن است. تا آن زمان، وضعیت رو به وخامت است.

بر اساس آخرین داده‌ها، برآورد می‌شود که 31 میلیون نفر در سه کشور ذکر شده با سطحی از ناامنی غذایی حاد روبرو هستند، در حالی که انتظار می‌‎رود 11 میلیون نفر با سطوح بالایی از ناامنی غذایی مواجه شوند و این امر به معنای آن است که این افراد به شدت به کمک‌های غذایی نیاز دارند.

در این سه کشور دستکم 6 میلیون کودک با سوء تغذیه حاد مواجه هستند یا در حال حاضر از آن رنج می‌برند.

در شرایط وخیم، بزرگسالان روزها را برای غذا دادن به کودکان بدون اینکه خود غذایی بخورند، می‎گذرانند و آموزش برای بسیاری از جوامع به یک اولویت درجه دو تبدیل شده است که تبعات طولانی مدت خواهد داشت.

«کِیرستن» جانسون»، رئیس تیم سیستم‌های هشدار زودهنگام قحطی، در این باره می‌گوید: متاسفانه به نظر می‌رسد که تاریخ در خطر جدی تکرار است؛ در سومالی از سال 2011، زنگ خطر به صدا درآمده، اما واکنش بقیه جهان منفعلانه بوده است. آنچه ما به جهان می‌گوییم این است که این لحظه -در حال حاضر- آخرین فرصت ما برای تغییر مسیر رویدادها و حوادث ناگوار است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *