درخواست‎ها برای تحقیق درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه

9:10 - 03 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۷۴۶۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سازمان عفو بین‌الملل خواستار تحقیق درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری شده است.

خبرگزاری میزان – عفو بین‌الملل از دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) خواسته تا جنایات جنگی احتمالی را پس از حملات انجام شده در جریان یورش مرگبار رژیم صهیونیستی به نوار غزه در ماه آگوست، بررسی کند.

به گزارش «میدل ایست آی»، عفو بین‌الملل در گزارش جدیدی که به بررسی شرایط مربوط به سه حمله خاص به غیرنظامیان از سوی رژیم صهیونیستی می‌پردازد، تاکید کرد که نظامیان صهیونیست از «دقت» حملات خود به غزه در ماه آگوست «به خود می‌بالیدند».

عفو بین‌الملل اعلام کرد قربانیان حملات به اصطلاح «دقیق» رژیم صهیونیستی شامل یک کودک چهار ساله، یک نوجوان و یک دانش‌آموز فلسطینی می‌شود و این افراد بر اثر شلیک تانک رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

«اگنس کالامارد»، دبیرکل عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای، گفت: آخرین حمله اسرائیل به غزه تنها سه روز به طول انجامید، اما موجب وارد شدن ضربه‌های روحی و ویرانی جدید بر جمعیت تحت محاصره غزه بود.

این گزارش می‎گوید: سه حمله مرگباری که ما بررسی کردیم باید به عنوان جنایات جنگی مورد بررسی قرار گیرند؛ همه قربانیان حملات غیرقانونی و خانواده‌های آنها مستحق عدالت و دریافت غرامت هستند.

«کالامارد» می‌گوید یورش ماه آگوست نظامیان صهیونیست تنها نمونه اخیر خشونت بی‌رویه علیه جمعیت «ستمدیده و جدا شده» غزه بود که سال‌ها تحت محاصره غیرقانونی قرار دارند.

وی گفت: دیوان کیفری بین‌الملل علاوه بر بررسی جنایات جنگی ارتکابی در غزه، باید جنایت آپارتاید علیه بشریت را در تحقیقات کنونی خود در سرزمین‌های اشغالی فلسطین در نظر بگیرد.

به گفته وزارت بهداشت فلسطین، از ابتدای سال جاری میلادی، حداقل 160 فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه اشغالی توسط نیروهای اشغالگر صهیونیست به شهادت رسیدند، از جمله 51 فلسطینی در حمله سه روزه رژیم صهیونیستی به غزه در ماه آگوست.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *