واشنگتن در حال بررسی ارسال سامانه دفاع هوایی و تجهیزات نظامی بیشتر به اوکراین

11:51 - 03 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۷۵۷۵
واشنگتن در حال بررسی ارسال تجهیزات دفاع هوایی به اوکراین برای آنچه کمک به مقابله با هواپیماهای بدون سرنشین و موشک های کروز روسیه خوانده شده، است.

خبرگزاری میزان - دو مقام آمریکایی، می‎گویند که واشنگتن در حال بررسی ارسال تجهیزات دفاع هوایی «هاوک» به اوکراین برای کمک به مقابله با هواپیماهای بدون سرنشین و موشک‎های کروز روسیه است.

به گزارش «رویترز»، موشک‌های رهگیر «هاوک»، نوع ارتقا یافته سیستم‌های موشکی «استینگر»، یک سیستم دفاع هوایی کوچکتر و برد کوتاه‌تر، است که آمریکا قبلاً برای اوکراین ارسال کرده بود.

دولت آمریکا از اختیارات ویژه ریاست جمهوری برای انتقال تجهیزات «هاوک» که بر اساس فناوری دوران ویتنام ساخته شده، اما چندین بار ارتقا یافته است، استفاده خواهد کرد.

این موضوع به آمریکا اجازه می‌دهد تا در پاسخ به شرایط اضطراری، کمک‌ها و خدمات نظامی را بدون تأیید کنگره به سرعت ارسال کند.

رویترز می‎گوید که قادر به اطلاع از تعداد سامانه‌ها و موشک‌های ارسالی به اوکراین نیست؛ همچنین کاخ سفید از اظهار نظر در این رابطه خودداری کرده است.

مقام‎های آمریکایی همچنین می‎گویند که سیستم «هاوک» نوع پیشین سیستم دفاع موشکی پاتریوت است که توسط شرکت «ریتون» ساخته شده است.

روسیه قصد استفاده از سلاح هسته‌ای، بیولوژیکی یا شیمیایی را ندارد

یک مقام نظامی آمریکا گفت که این کشور هیچ نشانه‌ای مبنی بر تصمیم روسیه برای استفاده از سلاح هسته‌ای، بیولوژیکی یا سلاح شیمیایی ندارد.

روسیه پیش‌تر اعلام کرده بود که به اجتناب از درگیری هسته‌ای کاملا متعهد است.

نخست وزیر لهستان: ما و ناتو برای بدترین سناریوها در بحبوحه جنگ اوکراین آماده هستیم

نخست وزیر لهستان، گفت: لهستان و ناتو برای همه سناریوهای ممکن در مورد تهدیدات ناشی از جنگ اوکراین آماده هستند.

وی گفت: ما برای همه سناریوها و افزایش حضور نیروهای آمریکایی آماده هستیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *