تداوم تبعیض علیه سیاهپوستان در بخش مراقبت‌های بهداشتی کانادا

12:03 - 03 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۷۹۴۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
یک ژورنال پزشکی کانادایی تداوم تبعیض علیه سیاهپوستان در مراقبت‌های بهداشتی را تصدیق کرد.

خبرگزاری میزان – نژادپرستی و تبعیض علیه اقلیت‌های قومی و نژادی در بخش مراقبت‌های بهداشتی و درمانی کانادا همچنان ادامه داشته و پیامدهایی دارد.

به گزارش «سی بی سی»، یک ژورنال برتر پزشکی در کانادا اعلام کرد که نژادپرستی ضد سیاهپوستان در بخش مراقبت‌های بهداشتی و درمانی در این کشور همچنان وجود دارد و پایان این روند نیازمند اعمال تغییرات گسترده برای رفع موانع ساختاری در ارائه عادلانه مراقبت‌های بهداشتی است.

براساس مقاله اخیرا منتشر شده در این ژورنال، نژادپرستی علیه سیاه‎پوستان در مراقبت‌های بهداشتی محدود به بیماران سیاه‎پوست نبوده و متخصصان و کارکنان سیاهپوست شاغل در این بخش را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ در واقع این تبعیض سلامت بیماران سیاهپوست را به شکل قابل توجهی به مخاطره می‌اندازد.

در بخشی از مقاله مذکور آمده است که مرگ و میر ناشی از سرطان، کولورکتال، پروستات و پانکراس در بیماران سیاه‎پوست بیشتر از بیماران سفیدپوست است؛ این در حالی است که تاثیر نژاد بر بروز سرطان و مرگ و میر اغلب در کانادا مورد مطالعه سازمان‌های کانادایی قرار نمی‌گیرد.

تاکنون بررسی های متعددی درباره پیامدهای تبعیض علیه بیماران سیاهپوست در بخش مراقبت های بهداشتی انجام شده است.

برای نمونه، مطالعه ای که روی زنان مهاجر در «انتاریو» انجام شد، نشان می دهد که عدم غربالگری سرطان دهانه رحم به وجود موانع سیستمیک مانند نداشتن پزشک یا فقر بیمار مربوط است.

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *