رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۲ محکوم به قصاص در زندان کهنوج با رضایت اولیای دم آزاد شدند

22:00 - 03 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۸۹۵۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس دادگستری استان کرمان گفت: طی چند ماه گذشته با استفاده از ظرفیت روحانیون،سران طوایف،متنفذین،ریش سفیدان ،صلح یاران شوراهای حل اختلاف و رضایت اولیای دم ،۲محکوم به قصاص رهایی یافته اند.

خبرگزاری میزان - رئیس دادگستری استان کرمان به همراه جمعی از معاونان دادگستری، مدیرکل زندان های استان از زندان شهرستان کهنوج بازدید و در دیدار چهره به چهره با مددجویان این زندان از نزدیک به مشکلات قضایی آنان رسیدگی کردند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در حاشیه بازدید از زندان کهنوج گفت:طی هفت ماهه ی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ورودی به زندان کهنوج ۱۳درصد کاهش یافته است

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی اظهار کرد: خوشبختانه طی چند ماه گذشته با استفاده از ظرفیت روحانیون،سران طوایف،متنفذین،ریش سفیدان ،صلح یاران شوراهای حل اختلاف و رضایت اولیای دم ،۲محکوم به قصاص از اعدام رهایی یافته اند.

رئیس دادگستری استان کرمان اعلام کرد:۵۰درصد زندانیان شهرستان کهنوج را جرائم مواد مخدر تشکیل می دهند و جرم سرقت با ۲۱درصد در جایگاه دوم قرار دارد.

وی بر ضرورت استفاده از مجازات های جایگزین حبس تاکید کرد و گفت: وضعیت زندان های استان مطلوب ارزیابی می شود.

وی بابیان اینکه زندان جای مجرمین حرفه ای و خطرناک که امنیت اجتماعی، روحی و روانی مردم را بر هم می زنند،است،گفت: در جرائم سبک حتی المقدور از ورود افراد به زندان باید جلوگیری شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: قصاص

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *