مرگ بیش از 29 هزار مهاجر در مرزهای اروپا از سال 2014

9:17 - 04 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۹۱۱۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اطلاعات جمع‌آوری شده نشان می‌دهد که از سال 2014 تاکنون حدود 29 هزار مهاجر در تلاش برای عبور از مرزهای اروپا جان خود را از دست داده‎‌اند.

خبرگزاری میزان - سازمان بین‎المللی مهاجرت در گزارشی اعلام کرد که از سال 2014 تاکنون بیش از 29 هزار مهاجر در تلاش برای رسیدن به اروپا جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش «آسوشیتد پرس»، تنها در طول دو سال اخیر 5 هزار مهاجر در مرزهای اروپا جان باختند.

پروژه مهاجران گمشده سازمان ملل از «تعداد فزاینده مرگ و میر در مسیرهای عبوری از دریای مدیترانه، در مرزهای زمینی به اروپا و در داخل  این قاره» خبر می‌دهد.

بر اساس این گزارش، مرگبارترین مسیر مهاجرت همچنان مدیترانه مرکزی است، جایی که دو هزار و 836 نفر از ژانویه 2021 در تلاش برای رسیدن به ایتالیا یا مالت، عمدتا از لیبی و تونس جان خود را از دست داده‌اند.

آخرین تلفات شناخته شده دوقلوهای تازه متولد شده بودند که در یک قایق حامل 60 سرنشین از تونس، جان باختند؛ گارد ساحلی ایتالیا بازماندگان را به جزیره «لامپدوسا» برد.

صدها نفر از نجات‌یافته‌ها از این قایق پناهجویان به طور موقت در یک مرکز پذیرش پر ازدحام در جزیره «لامپدوسا» پناه داده شده‌اند، جایی که روزانه افراد جدید در آنجا ثبت می‌شوند.

بر اساس گزارش  آژانس بین‌المللی مهاجرت، دومین مسیر مرگبار، مسیر اقیانوس اطلس از غرب آفریقا به جزایر قناری اسپانیا بود که از سال 2021 بیش از هزار و 500 مرگ در آن ثبت شده است.

پروژه مهاجران گمشده می‌گوید که بسیاری از مرگ و میرها «می‌توانست با کمک‌های سریع و مؤثر به مهاجرانی که در بحران هستند، جلوگیری شود».

ایتالیا بیش از یک دهه است که برای جلوگیری از عبور مهاجران با قایق‌های قاچاقچیان از شمال آفریقا تلاش کرده است.

با این وجود «جورجیا ملونی»، نخست‌وزیر ایتالیا در نخستین نطق خود در پارلمان این کشور متعهد شده که مهاجرت‌های غیرقانونی را سرکوب کند؛ وی همچنین ایده محاصره دریایی قایق‌هایی را که از شمال آفریقا خارج می‌شوند، را دوباره مطرح کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *