15 شهید و 12 مجروح در پی حمله تروریستی در حرم شاهچراغ (ع) شیراز/ داعش مسئولیت حمله تروریستی را برعهده گرفت

18:25 - 04 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۰۲۴۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
در پی حمله تروریستی در حرم شاهچراغ (ع) شیراز 15 شهید و 12 نفر مجروح شدند.

خبرگزاری میزان_ در ساعت 17:45 چهارشنبه (چهارم آبان ماه)، یک حمله تروریستی درحرم مطهر شاهچراغ(ع) در شیراز صورت گرفت.

در پی این حمله تروریستی که در ورودی باب الرضا اتفاق افتاده است، تاکنون ۱5 نفر شهید و ۱۲ نفر زخمی شده‌اند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که داعش مسئولیت حمله در شیراز را برعهده گرفته است.

فرد تروریست زخمی شده و در حال بازجویی است

فرمانده انتظامی استان فارس درخصوص این حادثه گفت: به وقت اذان مغرب یک تروریست با ورود به صحن تعدادی از زوار را شهید و زخمی کرد.

وی افزود: فرد تروریست زخمی شده و پس از دستگیری در حال بازجویی است. شواهد و تصاویر دوربین‌ها نشان می‌دهد فرد مهاجم یک نفر بوده است.

یک خانم و 3 کودک در میان شهدا و زخمی‌ها

رئیس کل دادگستری استان فارس اعلام کرد: مردم در حرم مطهر شاهچراغ(ع) مشغول نماز بودند که یک تروریست نمازگزاران را در کنار حرم مطهر به رگبار بست.

وی در ادامه اضافه کرد: یک خانم و 3 کودک در میان شهدا و زخمی‌ها هستند.

رئیس کل دادگستری استان فارس ضمن تاکید بر این که دادستان استان و نیروهای امنیتی در صحنه حاضر هستند، گفت: جدیدترین آمار که در صحنه حادثه داریم 13 نفر شهید و 12 نفر مجروح شده‌اند. فرد تروریست دستگیر شده و در حال بازجویی است.

امامزاده صالح (ع) به دلیل حادثه حرم شاهچراغ (ع) بسته شد

خادم جعفری خبرنگار صدا و سیما همچنین اعلام کرد: دقایقی پیش آستان مقدس امام صالح(ع) در تهران به خاطر امنیت زوار تعطیل شد و هم اکنون خالی از زائر است

حال دو مجروح وخیم است

سخنگوی اورژانس کشور همچنین گفت: در حادثه تروریستی شاهچراغ تاکنون ۱۳ نفر شهید و ۲۱ نفر مجروح شده‌اند که حال ۲ نفر وخیم است. دستور اکید داده شده است که اسامی مجروحین و شهدا پس از بررسی در سایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز منتشر شود.

استاندار فارس: در حال تطهیر و آماده سازی حرم برای نماز صبح هستیم

استاندار فارس اعلام کرد: تروریست ابتدا خادم و محافظ حرم را هدف قرار داده است. احتمالا فرد تروریست قصد داشته است نماز جماعت را هدف حمله قرار دهد که یکی از خدام درب را می‌بندد و اجازه این کار را نمی‌دهد.

وی همچنین اضافه کرد: در حال تطهیر و آماده سازی حرم برای نماز صبح هستیم.

تصاویری از حادثه امشب حرم شاهچراغ (ع) شیراز

وزیر کشور: حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ (ع) نشان دهنده قساوت قلب دشمنان ماست

احمد وحیدی، وزیر کشور درباره حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ ضمن اعلام این که ممکن است تعداد شهدا افزایش پیدا کند، گفت: این حادثه چند موضوع را بیان میکند؛کسانی که این حادثه را رقم زدند یک پرده جدیدی از توطئه دشمن را برای ما روشن کردند.

وزیر کشور اضافه کرد: این حادثه نشان دهنده مقابله با همه قداستهاست. نشان دهنده قساوت قلب دشمنان ماست.

وحیدی تاکید کرد: آنچه مهم است همه باید توجه و مراقبت کنند این جریان اغتشاشات در روزهای گذشته توسط دشمن به مسیر خطرناکی میرود. باید جرایانات اغتشاش گر خودشان را کنار بکشند و مسئولین امنیتی هم با شدت و قدرت مراقبت خواهند کرد.

تصاویری از داخل حرم شاهچراغ بعد از حادثه تروریستی و مصاحبه با یکی از مصدومان این حادثه

تصاویری از حرم شاهچراغ

اعزام 8 تیم‌ عملیاتی هلال‌ احمر برای امدادرسانی در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع)

طبق اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، مهدی ولی‌پور، رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر با اشاره به وقوع حادثه تروریستی در صحن شاه‌چراغ شهر شیراز گفت: در این حادثه که در ساعت 17:45 امروز چهارشنبه، چهارم آبان ماه روی داد، هشت تیم عملیاتی شامل 24 امدادگر و نجاتگر امداد و نجات برای امدادرسانی به محل حادثه اعزام شدند. 

وی ادامه داد: هشت دستگاه آمبولانس و سه دستگاه موتورآمبولانس برای انتقال مصدومان نیز به محل حادثه اعزام شده است. همچنین مرکز هدایت عملیات اضطراری سازمان امدادونجات و هلال‌احمر فارس فعال شده است.

ولی‌پور افزود: سایر تیم‌های عملیاتی در حالت آماده‌باش قرار دارند و در صورت نیاز به محل حادثه اعزام می‌شوند.

خاکسپاری ۱۳ شهید حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ

با دستور و نظر مساعدت تولیت آستان مقدس حرم مطهر شاهچراغ، ۱۳ شهید حادثه تروریستی عصر امروز، در حرم مطهر خاکسپاری خواهند شد.

پیام رئیس جمهور به دنبال حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ (ع)

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تسلیت شهادت و زخمی شدن جمعی از زائران حرم شاهچراغ (ع)تاکید کرد: این شرارت، قطعا بی‌پاسخ نخواهد ماند و دستگاههای امنیتی و انتظامی با شناسایی عقبه‌های این جنایت کور، به آمران و طراحان آن پاسخ پشیمان‌کننده و عبرت‌آموزی خواهند داد.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ندای مظلومیت و اقتدار ملت ایران، این بار در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی علیه‌السلام طنین انداز شد و جنایتی دیگر بر سیاهه جنایات دشمنان انقلاب اسلامی ایران افزود.

اینجانب، شهادت و زخمی شدن جمعی از زائران حرم مطهر حضرت احمد بن موسی علیه‌السلام در این حمله تروریستی را به خانواده‌های این عزیزان و همه مردم ایران تسلیت عرض می‌کنم.

تجربه نشان می دهد دشمنان ایران، انتقام استیصال و به سنگ خوردن تیرهایشان در ایجاد انشقاق در صفوف متحد ملت و پیشرفت کشور را با خشونت و ترور می‌گیرند.

این شرارت، قطعا بی‌پاسخ نخواهد ماند و دستگاههای امنیتی و انتظامی با شناسایی عقبه‌های این جنایت کور، به آمران و طراحان آن پاسخ پشیمان‌کننده و عبرت‌آموزی خواهند داد.

بیماران وضعیت پایداری دارند

دکتر موذنی رئیس بیمارستان شهید رجایی شیراز درباره این حادثه تروریستی گفت: در این بیمارستان 9 مجروح بستری هستند. به تمام مجروحین رسیدگی شده یک مجروح به اتاق عمل رفته است و به آی سی یو منتقل شده است.

رئیس بیمارستان شهید رجایی شیراز اضافه کرد: بقیه بیماران وضعیت پایداری دارند و خدمات درمانی برای آنها در حال انجام است.

قالیباف: حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ (ع) اتمام حجتی است با همه افرادی که با ایجاد نا آرامی، زمینه را برای توطئه‌های دشمن فراهم کردند

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی وقوع حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ (ع) که منجر به شهادت و مجروحیت جمعی از زائران و هموطنان عزیز شد را تسلیت گفت.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وقوع حادثه تروریستی در حرم مطهر احمد بن‌ موسی علیه السلام که منجر به شهادت و مجروحیت جمعی از زائران و هموطنان عزیز شد موجب تاسف و تاثر گردید.

در روزهای اخیر که یادآور جنگ احزاب و صف آرایی همه‌جانبه دشمنان است، آنان با تمام توان و ظرفیت‌ خویش نتوانستند به اهداف شوم خود دست یابند؛ اما این‌بار با اقدامی به شیوه تروریست‌های تکفیری و با شلیک گلوله به روی مردم مظلوم‌، بی‌دفاع و متدین، آنان را به خاک و خون کشاندند و نشان دادند اصل و اساس کینه و عداوت آنان با دیانت مردم است‌.

این فاجعه دلخراش اتمام حجتی است با همه کسانی که در هفته‌های گذشته با ایجاد نا آرامی، زمینه را برای توطئه‌های دشمن فراهم کردند.

ملت شریف ایران ثابت کرده‌اند با این‌گونه اقدامات ذلیلانه و ناجوانمردانه، از پای ننشسته و ذره‌ای از مواضع انقلابی خویش عقب‌نشینی نخواهند کرد.

لازم است نهادهای امنیتی و انتظامی با جدیت نسبت به شناسایی عاملان و آمران این حادثه خونین اقدام کرده و مراکز درمانی در رسیدگی به وضعیت مجروحان و مصدومان عمل کنند.

ضمن عرض تسلیت به پیشگاه حضرت ولی عصر ارواحناله الفدا، مقام معظم رهبری، مردم ولایت‌مدار ایران و خانواده‌های شهدای این حادثه، برای ارواح طیبه شهیدان والامقام علو درجات و رضوان الهی و برای مجروحین و مصدومین شفای عاجل و کامل را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

رهبر جریان حکمت ملی عراق حمله تروریستی در حرم شاهچراغ (ع) را محکوم کرد

رهبر جریان حکمت ملی عراق اقدام مجرمانه یک گروه تروریستی در حمله به نمازگزاران و زائران مرقد امام احمد بن موسی بن جعفر (ع) در شهر شیراز را محکوم کرد و این حادثه را به رهبر انقلاب اسلامی و ملت ایران تسلیت گفت.

آخرین آمار وضعیت مجروحین در بیمارستان شهید رجایی شیراز و نمازی

۹ نفر در بیمارستان شهید رجایی شیراز بستری هستند که یک نفر از آن‌ها خانم است و یک نفر هم در اتاق عمل قرار دارد.

رئیس بیمارستان شهید رجایی شیراز اعلام کرد: یکی از مجروحان به علت اصابت تیر به شکم به اتاق عمل منتقل شده که یکی از کلیه‌ها ازبین رفته و برداشته شده است.

در بیمارستان نمازی هم ۴ نفر مجروح بستری هستند که دونفرشان کودک یک ساله و شش ساله بودند که یکی از این کودکان حال وخیمی دارد و در اتاق عمل بود.

اسامی مجروحان حادثه تروریستی حرم شاهچراغ

۱- فاطمه کشاورز
۲- هاشم مفتخری
۳- مهرزاد گلمکانی
۴- محسن افشین
۵- شکر الله کشاورز
۶- محمدرضا آذری
۷- جواد شاهین‌مهر
۸- کاظم رضایی
۹- آرتین سرداران
۱۰- نادر فتحی
۱۱- معصومه دربندی
۱۲- اهورا لورگوفی
۱۳- عباس لورگوفی
۱۴- امیرعلی کیومرثی
۱۵ - دلبر کریمی
۱۶ - محمدجواد دهقانی
۱۷- عجب نارستمی
۱۸- حسن اسلامی
۱۹- فاطمه ولی‌زاده
۲۰ - محمد ابراهیم‌پور
۲۱ - کودک یک ساله بی‌نام

لحظه ورود فرد تروریست به حرم شاهچراغ

کنعانی: مدعیان دروغین ‌حقوق بشر⁩، دقیقا همین به خاک و خون کشیدن مردم ‌ایران⁩ را می خواستند

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه با انتشار پیامی در صفحه توئیتری خود نوشت:

شاهچراغ⁩ ایران به خون نشست. مدعیان دروغین ‌حقوق بشر⁩ در پس اظهارات به ظاهر بشر دوستانه و ادعاهای واهی خود، دقیقا همین صحنه های خشونت و به خاک و خون کشیدن مردم ‌ ایران⁩ را می خواستند. برای آنان هدف وسیله را توجیه می کند.

دستور اکید رئیس قوه قضائیه برای شناسایی عاملان و آمران حمله تروریستی حرم شاهچراغ (ع)

طبق اعلام مرکز رسانه قوه قضاییه، به محض اطلاع حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای رییس قوه قضاییه از حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی علیه‌السلام و شهادت و زخمی شدن تعدادی از زائران ، طی تماس با رییس کل دادگستری استان فارس ضمن عرض تسلیت دستور اکید داد با بهره گیری از کلیه امکانات امنیتی انتظامی نسبت به شناسایی عاملان و آمران این حادثه تلخ و تاسف بار اقدام کرده و در اسرع وقت پرونده قضایی تشکیل و عاملان و امران به اشد مجازات محکوم شوند.

رییس دستگاه قضا همچنین طی پیام تسلیتی حادثه‌ تلخ و تأسف‌بار شهادت جمعی از زائران حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (علیه‌السلام) شیراز به دست تروریست‌های مزدور را تسلیت گفت

در بخشی از این پیام آمده است کینه و عداوت دشمنان خبیث ملت انقلابی و بصیر ایران اسلامی چنان است که در مسیر تحقق توطئه‌های خود برای مقابله با امنیت کشور، این‌بار زائران حرم احمد بن موسی (علیه‌السلام) را هدف تیرهای دشمنی خود قرار دادند.

در پیام تسلیت رییس قوه قضاییه اضافه شده است دستگاه‌های مسئول اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی با سرعت و دقت، تمامی عاملان و مسبّبان این جنایت را تعقیب کنند و آنان را به سرپنجه‌ قضایی کشور بسپارند.

در پیام تسلیت حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای امده است: اینجانب ضمن آرزوی بهبودی و عافیت برای مجروحان این حادثه تروریستی، تسلّا و همدردی خود را به خانواده‌های شهدای عزیز عرض می‌کنم و صبر و سکینه‌ الهی را برای آنان و علوّ درجات را برای شهیدان مسألت می‌نمایم.

ماموستا محمدی از علمای اهل‌ سنت کردستان حمله تروریستی حرم شاهچراغ را محکوم کرد

تعداد شهدا ۱۵ نفر شد

معاون امنیتی استانداری فارس اعلام کرد: دو نفر از مجروحان حمله تروریستی حرم شاهچراغ به شهادت رسیدند و تعداد شهدا ۱۵ نفر شد.

مخبر: پاسخی کوبنده در انتظار حامیان و آمران حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) خواهد بود

محمد مخبر، معاون اول رییس جمهور با صدور پیامی شهادت جمعی از هموطنانمان در حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ (ع) را تسلیت گفت.

متن پیام معاون اول رئیس جمهور به شرح زیر است:

به شهادت رسیدن جمعی از زوار و هموطنان عزیزمان در عملیات تروریستی در حرم احمد‌بن موسی(ع) شاهچراغ را تسلیت می گویم.

عاملان، آمران و حامیان این حادثه تلخ و جانسوز با اقدام علیه مردم و کودکان بی‌گناه و ریختن خون زائران سومین حرم اهل بیت(ع)، بار دیگر خوی درندگی و ذات پلید خود را به نمایش گذاشتند و چهره واقعی نظام سلطه و دشمنان ملت ایران به جهانیان معرفی شد.

حامیان این عملیات کثیف و گروههای تکفیری پشت صحنه این جنایت هولناک باید بدانند که قطعا پاسخی محکم و کوبنده در انتظار آنان خواهد بود و قلب مردم و شیعیان عزیز بیش از پیش با مکتب اهل بیت(ع) گره خواهد خورد.
از خداوند متعال برای مصدومین این حادثه شفای عاجل و برای شهدا علو درجات را مسألت دارم و به خانواده های آنان صمیمانه تسلیت می گویم.

تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ علیه‌السلام در روز شنبه

بر اساس اعلام تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ علیه‌السلام شهدای حادثه تروریستی عصر امروز در حرم مطهر حضرت احمد‌بن موسی علیه‌السلام روز شنبه تشییع خواهند شد.

دستور ویژه دادستان کل کشور برای پيگيری و بررسی ابعاد حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ (ع)

حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری، دادستان كل كشور با تسليت حادثه تروريستی حرم حضرت شاهچراغ (ع)، به دادستان مركز استان فارس دستور ویژه پيگيری و بررسی ابعاد حادثه را تا شناسايی عوامل پشت پرده و برخورد با مرتکبین آن صادر نمود.

سه روز عزای عمومی در استان فارس

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس گفت: پیکر مطهر شهدا در روز شنبه ۷ آبان‎ماه در حرم شاهچراغ تشییع و خاکسپاری خواهد شد.

وی اضافه کرد: در پی حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ (ع)، ۳ روز عزای عمومی در استان فارس اعلام شد.

داعش مسئولیت حمله تروریستی شاهچراغ را برعهده گرفت

رویترز در خبری نوشت که گروهک تروریستی داعش مدعی شده که مسئول حمله به حرم شاهچراغ در شیراز است.

آخرین جزییات از حمله تروریستی در حرم شاهچراغ

در حال تکمیل...



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *