بیانیه‌ی تبیینی مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران پیرامون « مداخلات رژیم آمریکا در اغتشاشات اخیر کشور»

18:14 - 06 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۱۸۷۵
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران پیرامون «مداخلات رژیم آمریکا در اغتشاشات اخیر کشور» بیانیه‌ای را منتشر کردند.

وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران پیرامون «مداخلات رژیم آمریکا در اغتشاشات اخیر کشور» بیانیه‌ای را منتشر کردند که به شرح زیر است:

با عرض تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در حرم حضرت احمد بن موسی (علیه­السلام) و شهدای امنیت کشور و دعای متضرعانه در محضر خدای سبحان برای علّو درجات آن شهدا و صبر و اجر صبر برای بازماندگان داغدار آن­ها و شفای کامل و عاجل مجروحین و آسیب­دیدگان واقعه­ی تروریستی آن حرم مطهر، همراه با عهدی از سوِیدای وجود با آن شهدا و با خدای عزوجّل بر پی‌گیری اطلاعاتی همه­جانبه، دقیق و با تمام توان تا کشف و مجازات کلیّه­ی عوامل این جنایت وحشیانه و حامیان آن­ها، در هر زمان و هر مکان که باشند، به استحضار ملّت شریف ایران می­رساند: در مورد ابعادی از اغتشاشات اخیر، پیش از این و طی بیانیه‌­ی تبیینی مورخ 8 مهرماه گذشته، اطلاعات و توضیحاتی ارائه شد. اینک با حصول اطلاعات متقن و جدید، همچنین با رفع محذورهای حفاظتی و امنیتی از بخش دیگری از اطلاعات موجود، توضیحات بیشتری را به آگاهی مردم سربلند ایران اسلامی می­رساند و در این راستا، پیشاپیش توضیح سه نکته را ضروری می­داند:

       نخست) در بیانیه­ی حاضر، اتقان داده­ها و مستند بودن آن­ها مورد تأکید ویژه­یی بوده است. بنابراین نهایت تلاش به­کار رفته تا اطلاعاتِ حاصله از روش­های مختلف اطلاعاتی در این­جا عرضه شوند.

        دوم) بر اساس اطلاعات موجود، محرز شده است که زمینه­سازی، مقدمه­چینی و نیز بخش مهمی از عملّیات اجرایی آشوب­های اخیر توسط سرویس­های جاسوسی بیگانه در قالب بسته‌یی طراحی و به­واسطه برخی گروه­ها و شبکه­های مرتبط با آن­ها به روش­های مختلف درون کشور پیاده­سازی شده است؛ از سوی دیگر واقعیت مهم دیگری نیز وجود دارد مبنی بر این­که این سرویس­ها در عملّیات اخیر خود تلاش کرده­اند از بسترها و زمینه­های برخی نارضایتی‌های موجود در جامعه سوء استفاده کرده و حتی­المقدور پروژه­های اطلاعاتی خود را بر سوء استفاده از این بسترها و زمینه­ها استوار سازند.

سوم) رصدهای دقیق و مستمر اطلاعاتی در بیش از یک­سال گذشته، همچنین مستندات موجود از مقطع اغتشاشات اخیر و نیز اطلاعات به­دست آمده از سناریوهای دشمن برای مقطع پسا بحران، مصادیق فراوان و استنادات غیرقابل انکاری از نقش­آفرینی همه جانبه­ی رژیم تروریستی آمریکا در طراحی، اجرا و استمرار غائله­ی مذکور دارد. بنابراین تمرکز مبنایی بیانیه­ی حاضر بر نقش رژیم مافیایی آمریکا، هم­پیمانان و پیاده نظام­شان در اغتشاشات اخیر کشور، در سه مقطعِ پیش، حین و پسا آشوب­های کشورمان می­باشد.

مشروح این بیانیه را می‌توانید در ادامه بخوانید:

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *