خودداری دولت آمریکا از بستن زندان بدنام گوانتانامو

11:25 - 07 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۲۵۵۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
دولت آمریکا با وجود وعده‌هایی که داده بود اما تمایلی برای بستن زندان بدنام گوانتانامو ندارد.

خبرگزاری میزان – «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در زمان مبارزات انتخاباتی خود و حتی پس از ورود به کاخ سفید همانند روسای جمهور پیشین آمریکا وعده بستن زندان بدنام «گوانتانامو» را داد.

اما اکنون پس از گذشت حدود دو سال از حضور در کاخ سفید به نظر می‌رسد که او نیز تمایلی برای عملی کردن این وعده خود ندارد.

به گزارش «میدل ایست آی»، چندین نفر از وکلای کدافع زندانیان گوانتانامو در پاسخ به یک مقام آمریکایی که گفته بود دولت «با پشتکار» برای انتقال جمعیت بازداشت شده زندان گوانتانامو تلاش می‌کند، از دولت بایدن به دلیل انجام ندادن اقدامات کافی برای آزادی زندانیان باقی مانده در این زندان انتقاد کرده‌اند.

در یک جلسه استماع که به میزبانی کمیسیون حقوق بشر بین آمریکایی برگزار شد، چند تن از مقامات دولت آمریکا در مورد تلاش‌های ادعایی دولت بایدن برای آزادی بقیه زندانیان که هنوز در گوانتانامو نگهداری می‌شوند و ارائه مراقبت‌های کافی از آنها تا زمانی که در بازداشت هستند صحبت کردند.

«ولز دیکسون»، وکیل چندین زندانی و وکیل ارشد مرکز حقوق اساسی، در این باره می‌گوید: اگرچه برخی تدابیر اتحاذ شده اما هیچ اقدام محکمی انجام نشده است.

وی افزود: بسیاری از چیزهایی که امروز شنیدیم جدید نبودند. آنچه امروز نشنیدم و امید داشتم بشنوم، گام‌های مشخصی بود که دولت آمریکا قرار است برای انتقال افراد بازداشت شده در گوانتانامو انجام دهد؛ ما چیزی نشنیده‌ایم که چگونه دولت آمریکا قصد دارد به روند کمیسیون نظامی پایان دهد یا در نهایت این زندان را ببندد.

نگرانی فزاینده برای جمعیت سالخورده این زندان و سلامت زندانیان وجود دارد و در چند سال گذشته، چندین زندانی درخواست کرده‎اند تا یک کمیسیون پزشکی مستقل به این زندان برود و کلیت درمان پزشکی ارائه شده و خدمات بهداشتی در آن را ارزیابی کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *