شکست اروپا در عمل به وعده‌های خود در قبال پناهجویان اوکراینی

14:00 - 26 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۲۹۷۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اروپا حتی در عمل به وعده2های خود در قبال پناهجویان اوکراینی نیز با شکست مواجه شده است.

خبرگزاری میزان – ماه فوریه و همزمان با آغاز جنگ روسیه و اوکراین، کشورهای اروپایی با وجود رفتار خشونت‌بار در قبال پناهجویان از کشورهای دیگر، به گرمی از پناهجویان اوکراینی استقبال کرده و وعده‌های بسیاری درباره آنها مطرح کردند.

اکنون با گذشت چند ماه از آغاز جنگ روسیه و اوکراین اما به نظر می‎‌رسد که پناهجویان اوکراینی در اروپا با چالش‌های بسیاری مواجه هستند.

به گزارش «واشنگتن پست»، هفت ماه بعد، 27 کشور اتحادیه اروپا تعداد پناهجویان اوکراینی را در خود جای داده‌اند که در زمان بحران مهاجرت در سال 2015 آن را غیرممکن می‌خواندند.

با این وجود بسیاری از پناهندگان اوکراینی مجبور به نقل مکان از مکانی به مکان دیگر شده‌اند و هنوز شغلی برای خود فراهم نکرده‌‌اند.

در میان جمعیت پناهنده‌ای که عمدتا از زنان و کودکان تشکیل شده است، مادران دارای فرزندان خردسال می‌گویند که یافتن زمانی برای جستجوی مصاحبه شغلی یا ثبت‌‎نام در کلاس‌های زبان بسیار دشوار است.

در برخی موارد، موفقیت در ثبت‌نام فرزندانشان در مدرسه و ساختن زندگی جدید به کشور، شهر یا حتی خیابانی که آنها انتخاب کرده اند یا به آنجا فرستاده شده‌اند، بستگی دارد.

همانطور که جنگ ادامه دارد و اثرات موجی در سراسر قاره اروپا احساس می‌شود، گذار از کمک‌های موقت به حمایت‌های بلندمدت، تعهدات این بلوک را در معرض آزمایش قرار می‌دهد.

یافتن شغل برای اوکراینی‌هایی که هنوز نمی‌توانند الزامات زبان را برآورده کنند، یا مجبور شده‌اند فرزندان خود را در کشور جدیدی مستقر کنند، یا کسانی که بدون تجربه قبلی وارد این کشورها شده‌اند، دشوار بوده است.

نرخ اشتغال برای پناهندگان اوکراینی در اتحادیه اروپا. از کشوری به کشور دیگر بسیار متفاوت است.

در پایین‌ترین نقطه این طیف فرانسه قرار دارد، جایی که موانع زبانی و فقدان مقدمات موجود مانع ادغام در بازار کار شده است، به طوری که تنها حدود 15 درصد از پناهندگان اوکراینی در سن کار ممکن است شغل پیدا کرده باشند.

در میان افرادی که در اتحادیه اروپا کار می‌کنند، داده‌ها و نظرسنجی‌های دولتی نشان می‌دهد که بسیاری از آنها یا به طور نامطمئن شاغل هستند یا برای کاری که انجام می‌دهند صلاحیت بیش از حد دارند؛ برای مثال، پناهندگان اوکراینی در لهستان، عمدتا در بخش‌های با دستمزد کمتر - تدارکات، تولید، کشاورزی، ساخت‌وساز، مهمان‌نوازی - کار می‌کنند، حتی اگر بسیاری از آنها مدارک بالاتری داشته باشند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *