روایت محقق سازمان ملل درباره نژادپرستی در آلمان، انگلیس و فرانسه

8:25 - 09 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۴۹۹۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بررسی‌های محقق سازمان ملل طی سال‌ها از وجود نژادپرستی نهادینه در کشورهای اروپایی حکایت دارد.

خبرگزاری میزان - «آلماز تفرا»، محقق حقوق بشری در اکتبر سال جاری میلادی به عنوان محقق اختصاصی شورای حقوق بشر سازمان ملل انتخاب شده است.

به گزارش شورای حقوق بشر سازمان ملل، تمرکز فعالیت این محقق موضوع نژادپرستی در کشورهای آلمان، انگلیس و فرانسه خواهد بود.

«تفرا»، در مصاحبه‎‌ای از ظهور نژادپرستی و سیاست‌های راست افراطی در اروپا می‌گوید.

وی در خصوص برخی کشورهای اروپایی می‌گوید: مردم در زندگی روزمره، از معلمان خود در مدرسه، در توانایی آنها برای یافتن کار یا مسکن، در بررسی نژادی توسط پلیس، در موانع مراقبت‌های بهداشتی، یا نحوه برخورد با آنها در محل کار یا جامعه، با نژادپرستی روبرو هستند.

از آنجایی که آنها با تبعیض و شاید حتی خشونت روبرو هستند، بسیاری از مردم می ترسند خودشان باشند، چه سیاه‌پوست باشند، چه یک اقلیت دیگر، در یک کشور اروپایی. به عنوان مثال، برخی از افراد اقلیت مذهبی در آلمان از نشان دادن ایمان خود می‌ترسند.

این امر به عادی سازی و احیای مجدد سیاست‌های راست افراطی در اروپا مربوط می‌شود که نژادپرستی و تبعیض را تشدید می‌کند؛ اخیراً در ایتالیا انتخابات انجام شده است، جایی که یک حزب سیاسی راست افراطی بزرگترین حزب بود و دولت جدیدی را تشکیل داد.

سپس این است که چگونه استعمار و عدم رسیدگی به آسیب‌های ناشی از آن همچنان بر سیاست‌ها و عملکردها و حقوق مردم امروز تأثیر می‌گذارد.

«تفرا» می‌‎گوید: من به عنوان یک زن سیاه‌پوست در آلمان به دنیا آمدم و بزرگ شدم. من با انبوهی از تجربه‌های نژادپرستی در مدرسه و از سوی افراد ناشناخته در خیابان مواجه شده‌ام. می‌بینم که با پدرم در آلمان چگونه رفتار می‌کنند. پدرم پناهنده‌ای از اتیوپی است که بیشتر از اتیوپی در آلمان زندگی کرده است، اما با او طوری رفتار می‌شود که گویا به جامعه آلمان تعلق ندارد.

در فرانسه، شورای حقوق بشر درگیر یک دعوای دسته جمعی علیه دولت این کشور است، که نتوانسته از ایجاد پرونده قومی توسط پلیس در انجام بررسی هویتی جلوگیری کند.

وی می‌گوید: در انگلیس رسوایی «ویندراش» وجود دارد، نمونه‌ای از نژادپرستی عمیق ساختاری و سیستمی، که در آن مقامات عملاً شهروندی سیاه‌پوستان انگلیس را رد کردند، که منجر به از دست دادن شغل، مراقبت‌های بهداشتی و خانه و جدا شدن آنها از خانواده‌هایشان شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *