مرزهای یونان کانون رنج هزاران پناهجو

9:23 - 09 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۵۱۱۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
گزارش‌ها از مرزهای یونان نشان می‌دهد که پناهجویان در این مرزها با چالش‌ها و خطرات بسیاری مواجه هستند.

خبرگزاری میزان – به تازگی نزدیک به 100 پناهجو در یک مرداب در امتداد مرزهای یونان پیدا شدند در حالی که نه تنها گرسنه، خسته و کاملا برهنه بودند، بلکه بسیاری از آنها نیز مجروح شده بودند.

یونان و ترکیه بر سر این موضوع اتهاماتی را علیه یکدیگر مطرح کردند؛ هر یک از طرفین یا قاچاقچیان انسان می‌توانند در این باره مقصر باشند.

به گزارش «نشنال نیوز»، در همین حال دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی طی ماه آوریل توضیح داد که یونان چگونه مهاجران را پس از برداشتن تلفن‌ها، اشیای قیمتی و لباس‌هایشان قبل از فرستادن آنها به ترکیه، از مرزهای خود به عقب رانده است.

این حادثه اخیر عنصری را برجسته می‌کند که در میان اتهامات بین آنکارا و آتن تا حد زیادی نادیده گرفته شده است: رنج ناامیدانه میلیون‌ها پناهجوی سوریه‌ای، عراقی، تونسی، افغانستانی و دیگرانی که به دنبال ورود به اروپا هستند.

وضعیت اسفبار آنها در سال گذشته سخت‌تر شده است؛ ترکیه خانه بیش از 4 میلیون پناهنده است و یونان در مقایسه به سختی یک پناهگاه بوده است.

«اورسولا فون در لاین»، رئیس کمیسیون اروپا، یونان را به عنوان «سپر اروپا» در برابر مهاجرت توصیف و این کشور را به ادامه سیاست‌های خشن در امتداد مرزها تشویق کرد؛ با این حال، اوایل سال جاری، وزیر مهاجرت یونان گفت که اوکراینی‌ها «پناهنده واقعی» هستند؛ وی متعهد شد که کشورش پناهجویان اوکراینی را می‌پذیرد.

مهاجران خاورمیانه، آفریقا و جنوب آسیا به طور فزاینده‌ای مورد استقبال قرار نمی‌گیرند، و کسانی که به دنبال پناهگاه امن در جای دیگری هستند، با ترس و لرز در جنگل زندگی می‌کنند و یا بدتر از آن؛ همین هفته گذشته، جسد دو مرد جوان در یکی از سواحل یونان پیدا شد؛ این دو نفر سعی کرده بودند با شنا کردن خود را از ترکیه به یونان برسانند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *