شرایط بحرانی کارگران خارجی و مهاجر در اسپانیا

10:29 - 09 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۵۲۵۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بررسی‌های انجام شده حاکی از آن است که کارگران خارجی و مهاجر در اسپانیا در شرایطی اسفناک و در فقر شدید زندگی می‌کنند.

خبرگزاری میزان – منطقه «آلمریا» در جنوب اسپانیا در کنار ذخایر فراوان آب زیرزمینی و بیش از سه هزار ساعت آفتابی در سال، به دلیل دیگری نیز یک مکان ایده‌آل است؛ موقعیت آن در مسیر مهاجرت مدیترانه غربی بین شمال آفریقا و اروپا.

به گزارش «trends.minorityrights»، این امر باعث شده که شرکت‌های بین‌المللی در این منطقه با عرضه ثابت نیروی کار ارزان قیمت مواجه شوند. با توجه به اینکه بسیاری از کارگران مهاجر فاقد اسناد رسمی هستند، خطر استثمار، ساعات کار طولانی و دستمزد ناکافی بسیار بالاست.

این امر در شرایط اسفناک زندگی که بسیاری از افراد به طور روزانه تحمل می‌کنند منعکس می‌شود؛ «فیلیپ آلستون»، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد فقر شدید و حقوق بشر، طی یک دیدار رسمی در ژانویه 2020، شرایط زندگی کارگرانی را که در این منطقه زندگی می‌کردند بدترین شرایطی توصیف کرد که تا به حال دیده است.

او متعاقباً گزارش داد: من از مناطقی بازدید کردم که گمان می‌کنم بسیاری از اسپانیایی‌ها آن را به عنوان بخشی از کشورشان نمی‌شناسند، یک حلبی‌آباد با شرایط بسیار بدتر از یک اردوگاه پناهندگان، بدون آب، برق، یا حتی سرویس بهداشتی.»

«امینه» 25 ساله و اهل مراکش است، او مانند بیشتر کارگران مزارع «آلمریا» در این منطقه زندگی می‌کند؛ او تقریباً سه سال پیش و پس از به خطر انداختن جان خود برای عبور از دریای مدیترانه وارد اسپانیا شد.

 «امینه» کشور مادری خود را ترک کرد تا از نظر مالی خانواده‌اش را تامین کند اما خانواده‌ وی از شرایطی که او در آن زندگی می‌کند و بسیار بدتر از زادگاهش است، بی‌خبرند.

این وضعیت زندگی با شرایط به مراتب بدتر از اردوگاه پناهندگان، بدون آب، برق و سرویس بهداشتی در منطقه آلمریا در جنوب اسپانیا ادامه دارد.

علت اصلی وضعیت نامطمئن افرادی مانند «امینه»، نداشتن مدرک است؛ وی برای کار به مجوز کار و اقامت نیاز دارد. برای دریافت آن، او باید یک سند ثبت نام از شورای شهر محل زندگی خود دریافت کند و سپس سه سال صبر کند بدون اینکه بتواند اسپانیا را ترک کند، خانواده یا کار خود را ببیند و جایی برای زندگی قانونی اجاره کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *