رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ناکامی پلیس استرالیا در مقابله با مرگ‎های ناشی از خشونت خانگی

8:01 - 10 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۵۲۶۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
گزارش هیئت بررسی مرگ‎های ناشی از خشونت خانگی در استرالیا نشان می‌دهد پلیس در موارد متعددی قربانی را به عنوان عامل خشونت معرفی می‌کند.

خبرگزاری میزان – گزارش سالانه هیئت بررسی مرگ‎های ناشی از خشونت خانگی در استرالیا در سال 2022 پرده از واقعیت‌های تلخی برداشت.

به گزارش «گاردین»، انتشار گزارش هیئت بررسی مرگ ناشی از خشونت خانگی در استرالیا نگرانی‌های جدی درباره ناتوانی پلیس و خدمات پشتیبانی در شناسایی شاخص‌های خطر مرگ و عدم پاسخگویی به این شاخص‌ها ایجاد کرد.

گزارش مذکور که اخیرا به پارلمان استرالیا ارائه شد، در 73 درصد موارد مرگ ناشی از خشونت خانگی در شش سال گذشته، پلیس با عامل اصلی خشونت خانگی تماس داشته و تعاملی با قربانی نداشته است؛ ضمن این که در 68.3 درصد موارد نیز قربانی پیش از خشونت با پلیس تماس داشته اند.

این گزارش همچنین چند مورد قتل و خودکشی مبهم در این رابطه را مورد تایید قرار داده و تاکید کرد که در موارد زیادی فقدان اطلاعات و درک در شناسایی وجود داشته است.

براساس گزارش مذکور، معرفی یک قربانی خشونت، آزار خانگی و تجاوز جنسی به عنوان عامل خشونت توسط پلیس سبب شد وی اقدام به خودکشی کرده و جان خود را از دست بدهد.

این زن باردار بارها تلاش کرده بود که به پلیس ثابت کند که قربانی خشونت خانگی بوده نه عامل آن.

در واقع این گزارش ادعاهای قبلی پلیس را مبنی بر این که بیشتر قتل‌ها بر اثر خشونت خانگی با نظارت مقام‌ها و با بررسی آن‌ها انجام می‌شود، زیر سوال می‌برد.

دستیار کمیسر پلیس استرالیا سال گذشته در این باره هشدار داده بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *